Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne en forening for selvstændige kvinder være noget for dig?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i seje amino damer!

Jeg kom på en ide her forleden dag.. 

Jeg har startet min egen butik her i foråret, men jeg synes ikke jeg har et særlig godt netværk og savner virkelig nogle sparringspartnere. 

Så var det jeg tænkte om en form for forening, kun for selvstændige kvinder kunne være noget?

Et forum hvor man netværker, holder foredrag og udveksler erfaringer og ideer med hinanden for at bidrage til udviklingen af kvinders iværksætteri og af dem som personer. 

Man kunne afholde netværksmøder, hvor det kun drejer sig om at netværke, man kan arrangere aftenener hvor man tager et bestemt tema op, og aftener hvor der kommer nogle andre seje damer og fortæller deres historie. 

Man kunne lave et nyhedsbrev, hvor man fortalte om personer og problemstillinger fra medlemmernes egen hverdag. 

Foreningen skulle i så fald kun være for selvstændige kvinder, således at det udelukkende vil være forretning, udvikling af denne og ledelse der vil komme på tavlen. Hvorfor? Fordi jeg på en eller anden måde tror at der vil være større udvikling i foreningen, hvis den kun består af kvinder, idet mange andre som jeg selv, sikkert godt kan have tendens til at falde i baggrunden hvis der er mænd tilstede og man er ny i faget. (for nu at være helt ærlig)

Således har jeg gjort mig nogle tanker, hvad synes i??

Er det noget som kunne være interessant for jer at være med i? Og på hvilke vilkår? Det er jo ikke gratis at køre sådan noget, så ville i betale et kontingent, say 100 kr om måneden for at være med?

Kom med jeres ideer og input, jeg vil rigtig gerne have en med på vognen til at starte det op.

Mange hilsner

Julie.

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kunne det da. Jeg har lidt kik på momsmor.dk og overvejet at betale for at blive medlem, måske bare i et par mrd. Der koster det 60 kr pr mrd !!! Hmm

Jeg tror jeg vil prøve at få et netværk i Århus - nogen som jeg kan mødes med fysisk og dele erfaringer med...

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis, det er det samme jeg vil, bare i København. Momsmor er vist kun i Jylland, jeg har stødt på det under min søgning.

Tak for svaret!

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu kan det godt være at det bare er mig, der er en mærkelig en, men ville føle at et "kønsopdelt" netværk ville være lidt amputeret.

Personligt ville jeg ikke tilmelde mig et sådan netværk da netværk, for mig, handler om at indsamle så meget brugbar/nyttig erfaring/viden som overhovedet muligt.

At man så, i et netværk, kan løbe ind i kvinder man kan dele ekstra meget med, er jo fint nok, men skal jeg bruge en masse tid på netværk vil jeg da gerne have al den erfaring med, jeg overhovedet kan slippe afsted med.

Kan ikke se pointen i, at sorterer erfaring/viden fra, bare fordi det kommer fra en af det modsatte køn Wink

Natasha

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan sagtens følge dig, men nu er det jo sådan at kvinder har andre vilkår for at drive selvstændig virksomhed end mænd, så derfor finder jeg det gangske nyttigt at være del af et netværk for kvinder der vil iværksætte. 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad mener du med at kvinder har andre vilkår end mænd for at drive virksomhed???

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha,

Nej det er da ikke dig der er mærkelig, jeg kan sagtens forstå dit synspunkt.

Der findes flere netværk i forvejen som er for alle, og det er fint, hvis det er det man vil, som du selv. Jeg selv søger, et for mig, mere "trygt" forum at udfolde mig i, samtidig vil jeg gerne være med til at fremme de selvstændige kvinders udvikling, for også at sætte fokus på dem/os. Og jeg ville også gerne have mulighed for at kunne tage emner op som "hvad fanden gør man når man bare kører hjem i bilen efter endnu en dag, hvor man igen er helt grædefærdig." agtigt. Sådanne ting ville jeg ikke kunne tale med det modsatte køn om. Og heller ikke mine veninder eller kæreste dur i dette tilfælde, da de ikke er selvstændige, og ikke ved hvad det vil sige. 

Det er jo ikke fordi vi skal brænde vore bh'er og kræve ligeløn i denne gruppe:o)

Jeg håber ikke det er MIG der er mærkelig, jeg håber der er andre derude som har brug for det samme. 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie.

Hæ, brænde BH'er, forhåbentligt ikke Wink

Jeg har absolut intet videnskabeligt belæg for, at skrive følgende....men jeg vælger nu at gøre det alligevel Stick out tongue

Jeg synes, at det er ærgeligt at danne kvindegrupper. Måske er det ikke en tudetur du har brug for, men mere gode råd og sparring i, hvordan situationen undgåes fremover, samt et venligt los i røven og så videre. Det kan da godt i perioder være frustrerende, det er det også for mændene, men hvis man kun søger råd og vejledning hos andre, der basal set tænker helt som en selv, hvordan skal der så komme nye indputs til, at tænke ud af boksen?

Jeg bliver så trist. Desværre synes jeg ofte, at de kvinder der taler om, at deres vilkår er anderledes og at de bliver behandlet anderledes end mænd....er de samme kvinder der danner kvindegrupper (I dette tilfælde netværk), checker ind på kvinde etagen af Bella Sky (Fred være med det, de må for min skyld omdanne hele hotellet til kvindehotel) osv.

Min pointe er bare, at hvis man "opfører" sig anderledes, bliver man sansynligvis også behandlet anderledes.

Nå, nok om det. Det var bare et par tanker Stick out tongue

Natasha

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)