Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kan anbefale en god, robust bærbar arbejdscomputer?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah,

Du skriver ikke hvad du bruger laptop'en til, og det mener jeg har en betydning, når vi sammenligner Mac og PC.

Jeg købte en MacBook Air 13" for et halvt år siden, og det har jeg ikke fortrudt. Jeg bruger den primært til programmering, og den er perfekt for mig. Super let, super kompakt, rigtig god batteritid etc. Jeg overvejede en Pro, især de nyeste er kompakte, men havde lyst til at prøve en Air.

Min erfaring er, at Macs typisk bliver ved med at føles som en ny computer længere tid en Windows baserede computere. Jeg har en knap 3.5 år gammel iMac (stationær), som stort set er ligeså hurtig som da jeg købte den. Jeg har også en af Dell's største business modeller, som kørte virkelig hurtigt da jeg fik den, men nu et år senere er den laaangsom - selvom jeg kun har installeret arbejdsrelaterede programmer.

Hvis det er Windows baserede vil jeg klart anbefale Fujitsu (tidl. Fujitsu Siemens, produceret i Tyskland), deres business serie er virkelig god. Jeg solgte dem i næsten 3 år, og de var virkelig gode, robuste og driftssikre. Der var 3 års garanti som standard, og så vidt jeg husker kommer teknikkeren ud til dig på de fleste modeller, hvis der er problemer. Men det er ved at være nogle år siden, så kender ikke rigtigt modelprogrammet længere. 

Vær dog opmærksom på, at de har nogle discount modeller som sælges i varehusene, de er ikke bedre end så meget andet, og ikke bygget til hårdt erhvervsbrug. Det er erhvervsmodellerne du skal gå efter.

Mvh Carsten

Fra Kina, Pearl River Deltaet
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sarah Engell:
Altså en robust bærbar, der er egnet som decideret arbejdscomputer?

Jeg tænkte med det samme Lenovo og deres T serie, da jeg så ovenstående. Har selv brugt dem de sidste 7 år i forbindelse med arbejde og de har stået model til lidt af hvert.

Som nævnt af andre, mener jeg også, at dit arbejde og præference for styresystem spiller en rolle.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lenovo!

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for flere gode bud og kommentarer.

Jeg arbejder som forfatter/tekstforfatter/online underviser, så computeren skal primært bruges til tekstbehandlingsprogrammer og til at gå på nettet. Den skal altså ikke trække nogle tunge programmer, men jeg har ofte gang i mange ting på en gang, så en vis fart skal den have.

Jeg har hidtil kørt word / windows, hvilket jeg har været glad for.

Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah,

Jeg har tidligere arbejdet i rådgivningsbranchen og hvert andet år indkøbte vi 2-3.000 Lenovo X og T-serie PC'er til konsulenterne. Erfaringen er, at maskinerne er særdeles velfungerende og robuste, og du skal være meget uheldig, hvis du oplever problemer de første år (i øvrigt har Lenovo vist 3 års garanti). Da du skriver meget, bør du være opmærksom på, at Lenovo's tastatur er lidt anderledes i vandringen end de fleste andre mærkers. Det er dog positivt ment, mange vælger Lenovo bl.a. pga tastaturets kvalitet.

MVH

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere andre, kan jeg kun anbefale Macbook Pro eller Lenono T-serien.

Vi har været meget glade for HP i flere år, men oplevede hvert år at en eller flere af vores bærbare brændte sammen og/eller fik varmeskader. Nu har min mand en Macbook pro og jeg har en Lenovo, og har aldrig oplevet problemer med nogle af dem! :)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg ville også vælge også vælge en T serie fra Lenovo.

De kan fås med 3 års onsite next business day garanti.
Du kan sætte den i dock når du er hjemme, så ekstern skærm mv. kommer af og på hurtigt.
Du kan få den med indbygget 3G modem, så du slipper for et USB modem.(Det er RIGTIGT lækker at have det som indbygget netkort)
De er bygget enormt robuste og kan klare en rigtig hårdhændet behandling.
De er det der hedder spild proof, så ryger der lidt vand i keyboardet overlever den det.

En t430/530 kan på INGEN måde sammenlignes med andre mærker.
HP kommer næsten op på siden af dem, men kun næsten
En macbook pro kommer også tæt på, men har IKKE de samme forbindelsesmuligheder med dock, 3G mv.

Lidt tal:
HP er gået 23,3% ned i salg i 1.kvartat 2013
Apple er gået 7,4% frem i salg 1.kvartal 2013
Lenovo er gået 13,8% frem i salg i 1.kvartal 2013

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)