Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs og pension

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 67 år og har en ratepension + folkepension + en mindre lønindtægt fra mit ApS. Min kone er 66 år og har en tjenestemandspension + folkepension. Vi har et ApS med et lille årligt underskud (min løn) og et personlig ejet ejendomsselskab, hvor der er problemer med udlejningen. Hvad sker der, hvis ejendomsselskabet går konkurs? Kan kreditor - ejendommenes finansieringsselskab er - gøre udlæg i vores personlige pensioner? Der er bankgæld, som højst sandsynlig vil kunne betales. Øvrige kreditorer vil også kunne få deres penge. Der vil gå et stykke tid inden situationen bliver alvorlig - men udlejning af erhvervsejendomme ser ikke for godt ud i vores område

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan de ikke gøre udlæg i selve pensionen i forsikringsselskabet eller banken, kun i det som er udbetalt og bliver udbetalt

I skal jo så også ha et vist minimum at leve for så det er nok bare at lave fornuftige aftaler med kreditorerne - i lyset af at I mener de kan få deres penge over tid, så jeg ville ikke ligge søvnløs på dette tidspunkt. Kun det som er udløst og er betalt ud og er jeres rådighed kan røres - ikke det som står i sélskaber, banker, stat osv

Der kan komme nogen der ved meget mere om pension og udlæg, jeg svarede bare det jeg turde for at gi dig lidt ro - men se om andre har bedre råd. Problemet er jo nok ikke så meget ApS underskuddet som jo højst kan koste aps kaptialen forudsat I ser til at have ledelseserklæringer og årsberetninger i orden og ikke bare forsætter gældssætning hvis I kan se, I aldrig kommer til at kunne tilbagebetale i jeres ApS. 

Det personligt ejede ejendomsselskab er vel ikke til at gøre sig af med for at få prop i hullet går jeg ud fra - via kreditforening, bank eller måske en kreditor der tror mere på det end I gør?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan de ikke gøre udlæg i selve pensionen i forsikringsselskabet eller banken, kun i det som er udbetalt og bliver udbetalt

Der kan først gøres udlæg i det øjeblik pengene udbetales.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kpt:

Cookie:
Mig bekendt kan de ikke gøre udlæg i selve pensionen i forsikringsselskabet eller banken, kun i det som er udbetalt og bliver udbetalt

Der kan først gøres udlæg i det øjeblik pengene udbetales

så er vi jo enige Smile det bør trådstarter så kunne gå ud fra. Håber det er gået fornuftigt videre i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Corby England
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en selvpension I den Dansk bank som longer til undertaking nar jeg er 60 at Skyler banker penge men er udenlands dansker og bor I England Kan jeg fa sent en check til England uden at dansker bank modregner I de penge som jeg skylder banker ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedreglen er at banken ikke må modregne i konti, der er øremærket til et specielt formål - eksempelvis en pensionsordning.

Du skal så være opmærksom på at dette ikke gælder hvis du opsiger din pensionsordning før tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pedersen:

Jeg har en selvpension I den Dansk bank som longer til undertaking nar jeg er 60 at Skyler banker penge men er udenlands dansker og bor I England Kan jeg fa sent en check til England uden at dansker bank modregner I de penge som jeg skylder banker ??

det vil jeg mene ingen her kan svare på - det er der for lidt konkret til - så som regel for at flytte selvpensionen - er det lig med hævning hvor pengene når du er 60 flyttest til en anden - personlig konto i første omgang - ja så kan de vel modregne i din gæld til banken men du må nok betale en revisor for konkret råd - At spørge banken kunne være alternativ, men måske lidt farligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej John, der er en udbredt domspraksis på dette område som understøtter min bemærkning ovenfor. Undtagelser er ved dødsfald, ophævelse i utide mv. Men banken har ikke noget at komme efter ved almindeligt udløb af en pension.

Fra Corby England
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal banker ikke vente I mindst 3 mdr for de Kan modregne de Kan Jo bare skrive en check og sende til mig nar jeg bliver 60 ar bagefter Kan de Jo bare prove at fa pengene fra mig I England ha ha ha

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der nu iķke nogen 3 måneders frist. Men ja hvis du vil have pengene i hånden så skal du nok få dem overført til anden bank....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)