Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed, kørselsudgifter og CVR nummer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Endnu en af de der indlæg, men håber folk vil være behjælpelige.

Jeg har drevet en hobby virksomhed, hvor der er blevet solgt nogle apps i AppStore. De er i øjeblikket ved at blive opdateret og mere seriøse. Ved siden af dette er jeg blevet involveret i et nyt projekt. Det nye projekt er under opstart og ikke indtægtsgivende før om et halvtårstid ca.. under den forudsætning det bliver en succes. Jeg får en kontrakt som giver x antal procent af overskuddet efter en given periode for mit arbejde. Arbejdet kræver jeg har en del kørsel i min egen private bil og brug af pc som også er privat ejet. Nu kommer mine spørgsmål:

1. Jeg er interesseret i at blive CVR registeret så jeg kan få befordringsfradrag, for min kørsel. Der foreligger forretningsplan, som jeg anser for kunne blive en stor succes og føler derfor jeg med ret kan trække de udgifter fra?

2. Jeg vil gerne tage begge dele ind under samme CVR, da mine indtægter vil kunne stige og derved synes mere seriøst og derved ret til fradrag + kørsel fradrag for kørsel jeg har til møder med begge projekter.

3. CVR nummer = moms? Skal jeg så tillægge moms til hver solgt app + min procent fortjeneste for det andet projekt eller blot af overskuddet fra de ti projekter og selvfølgelig skat deraf?

Jeg har forståelse for, der skal være tale om seriøse projekter og ikke blot hobby plan, hvilket jeg hvertfald selv føler det nye projekt er og derfor burde mine udgifter kunne trækkes fra. Det første år tror jeg ikke på en omsætning højere end 50.000 men på sigt burde den blive. På sigt ville jeg kunne blive fastansat i firmaet men først ude i fremtiden, hvor jeg tænker jeg kan ansættes som konsulent og derved gøre brug af mit kommende CVR nummer fortsat. Det skal siges jeg har en indtægt fra et studiejob i forvejen et tredje sted nu.

Spørg endelig, hvis uddybning kræves - alle svar modtages med kyshånd fra en forvirret ung iværksætter :)






Side 1 ud af 1 (1 indlæg)