Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min partner for min virksomhed er fra Rusland - og jeg elsker hende <3

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra CPH
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle skønne mennesker. 

Jeg sidder lige nu i Moskva med min kæreste på 24år, vi fandt hinanden på en wakeboard ferie i Thailand. 
én ting er sikkert det er at vi skal være sammen resten af livet. hvis alt går som vi håber på.. og hvad er så det, må du tænke?

Jo, jeg har haft en drøm om at starte mit eget sted for at dyrke wakeboard i danmark for lang tid nu, og samme har hun. så vi har besluttet os at det skal vi bare gøre sammen.

Så nu er jeg gået fra at være hjælper på div. parker rundt i verden ( masser af god erfaring) til nu at skulle være i iværksætter. Elsker den energi man skal have, den har jeg nok af.

Men hvordan gør man så lige det med at få kærligheden til Danmark og starte virksomhed?

læst en masse på nyidanmark.dk, det er ret svært at finde rundt i. øv bøv, men fundet ud af at hvis man starter erhverv sammen, burde ophold et år være okay til at få, der efter skal man nok forlænge og bla bla.

er der nogle som har prøve det her, eller ved lidt om hvad jeg bør gør.

kan hun få lov at arbejde i danmark, et fritidsarbejde, mens jeg kæmper for at få lov at bygge mit sted. der er jo massere af frede pladser hvor fugler og andre dyr har første ret. :)

Jeg håber denne tråd kan hjælpe mig nu her, hvor jeg skal overbevise hendes familie at jeg er mand nok til at tage dere datter under min varetægt og gifte mig med hende.  

Al slags hjælp kan bruges. Knus og varme har fra Rusland, og ses om lidt når jeg kommer hjem. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Få kort succes med en Mail Order Bride virksomhed

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Der kræves visum fra Rusland og det gives kun 90 dage pr. halvår. Derudover skal der stilles økonomiske garantier samt sygeforsikring.

Fsva. selvstændig virksomhed, så tror jeg ikke du kommer langt af den vej.

Hvad angår ægteskab, så skal du være 26 før det har sin gang på jord, jf. tilknytningskrav, og du skal kunne forsørge hende. 

Tror du bør undersøge om et studieophold i Danmark for hende er aktuelt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskellige ting du kan gøre:

Kontakte http://aegteskabudengraenser.dk/ - da de er med føling i hvad der sker for politikerne.

Flyt til sverige hvor det vil være nemmere at komme ind end i danmark. Jeg har selv været igennem den tur og har nu boet i sverige i 8 år. Jeg ved dog ikke helt hvor meget reglerne er ændret siden da men da vi søgte her så tog det 3 måneder før opholdstilladelsen var hjemme og da hun efter 5 år søgte som svensk statsborgerskab så blev det bevilget på 3 dage.

Fra CPH
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. 

Jeg har nu siddet hele natten og læst og læst. Ikke blevet meget kloger desværre. 

Min kæreste har Visum til danmark, det er jo fint nok i et stykke tid, (tror hun har 60 dage tilbage)

Forstår ikke hvorfor det ikke ville være smart at starte virksomhed og derved være partner. det er lyder til at det skulle være det udlandstyrrelsen sætter størst pris på, at min kæreste ikke kommer til for at nasse på statspengene.

Er rigtig forvirret, i forhold til det med at blive gift, det vil vi jo begge gerne.. men så er der ligepludselig krav om at jeg skal have min egen bolig, hun skal have været i Danmark lovligt i 1,5år ovs ovs. 

Men hvordan kan hun være i Danmark i 1,5år lovligt??? og hvis hun har Visum, så er det ligepludselig strafbart at søge om opholdstilladelse samt at arbejde. 

Jeg fatter ikke meget af de muligheder vi har..

Jeg havde håbet at vi bare kunne starte virksomhed også var det i orden, og self blive gift når vi følte for det. ØV Danmark for at værre så besværlige. 

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Alderskravet for ægtefællesammenføring er 24 år. Du er jo i hvert fald dækket ind på dét punkt, men det gælder også din kæreste. Dog kan i sende ansøgningen når den yngste af jer er 23,5 år. Ud over det er der jo de økonomiske krav om selvforsørgelse og økonomisk sikkerhedsstillelse. Du har sikkert selv set kravene på nyidanmark.dk. Sig til, hvis noget er uklart. 

Hvis din kæreste skal søge opholds- og arbejdstilladelse som selvstændig, kræver det, at der er særlige danske erhvervsmæssige interesser virksomhedens etablering. Virksomheden skal desuden have et vist økonomisk grundlag. Efter min bedste overbevisning, er wakebord ikke en sådan virksomhed. 


Fra CPH
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Staal Nordic. 

Hvorfor er en kabelbane til wakeboard, ikke sådan en virksomhed? den har minimum 5 ansatte og har et sted mellem 20 og 50 kunder om dagen. samt årsbasseret betalere.

Nå, men tror du så ikke det er lettere hvis jeg flytter til Malmø og bor et stykke tid, der efter burde det være være meget nemmere at tage min dame med til Danmark, hun er foresten også 24år gammel.

Syntes Sverige lyder en del mere hjælpsomme.

Men man kan vel stadig køre sin virksomhed op i Danmark, med adresse i Sverige ikke?

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Som dansker bosat i Danmark og ældre end 26 år, så har du stort set ingen problemer med at søge familiesammenføring, hvis du dog gifter dig med hende. Hvis ikke, så er det at barriererne pludselig vokser sig noget større.

Jeg er selv igennem møllen lige nu og der har ikke været nogen problemer overhovedet, da jeg både lever op til alle krav om alder og bopæl etc, samt har stillet garanti overfor kommunen, så er hele sagen godkendt og afsluttes om ganske kort tid.

Jeg ville ud fra det som du bekriver dér ikke ligefrem tro at du har gode chancer. Du bør helt sikkert satse på at leje en lejlighed i Sverige og flytte dertil med din kæreste. Igen - du kommer dog nok ikke udenom at I skal giftes. Og hvis du er sikker på at du vil være sammen med hende, så kan jeg da heller ikke se, hvorfor I ikke skulle gifte jer?

Sverige er utroligt nemme at have med at gøre i familiesammenføringer. Min kammerat blev gift og bare en uge efter, så var de sammen i Sverige og hun er idag svensktalende og meget integreret i det svenske samfund.

Og ja - du kan godt have virksomhed i Danmark, selv om du bor i Sverige.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)