Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg dele min idé med en fremmede

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg står lige nu med en fantastisk idé til et nyt stort socialt medie site,
Jeg har en masse documenter med beskrivelse af hjemmesiden, samt layout.

Jeg mener ikke selv at jeg selv kan programere og ville derfor have nogle ansat,
der var så en der var så flink at henvende sig til mig og er villig til at skrive under på en NDA,
men hvor godt virker den?

Har brugt denne http://www.startvaekst.dk/beskyttelseafviden.

Det skal siges at jeg aldrig har mødt personen før og han kan i teorien bare skrive en andens underskrift?

Jeg er virkelig ikke tryg med det da det er en hardcore programør som jeg skal til at dele det med og
næsten alt min viden omkring projektet ville han jo få og med hans talent kan han jo bare selv bygge det op? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  pixelmonkeydk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke dele ud uden at have en eller anden kontrakt på tavshed, hvis det er så stort som du mener :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må løbe risikoen for jeg tror ikke du har andre muligheder hvis du ikke selv kan programmere og bliver nødt til at have en anden part med ind.

En NDA beskytter ikke din idé som du selv forklarer og du vil i princippet aldrig kunne beskytte den, heller ikke med patent, for din programmør vil gå ind og ændre én ting så idéen ikke er 100% den samme.

Løb risikoen... 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I sidste ende virker NDA'en ikke rent praktisk under de forhold du beskriver, men den er fin at få på plads, da den afklarer jeres indbyrdes forpligtelser.

Hvis du er utryg, så tag nogle flere samtaler med ham og afslør idéen overordnet og lag for lag, så du løbende får hans input og tanker omkring projektet. Normalt rådes man på Amino til at dele sine idéer, men ingen siger du behøver sende ham hele bunken fra start. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mulighed for det, så vælg en programmør, du kender personligt, eller som en af dine venner kender og kan anbefale som værende både en dygtig programmør og et anstændigt menneske. Jeg benyttede selv en programmør, jeg ikke kendte inden opgaven, og det fortrød jeg bittert. Den programmør, jeg har nu, havde jeg kendt i 7 år, og jeg ved, at jeg kan stole 100 % på ham.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare at stole på ham ellers kommer du ingen steder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere veje rundt om dette. 

En NDA, ja. Hvad hvis han bryder den? så kan du stå der og vifte med den og true med bål og brand. men har du råd til at tage ham i retten, kan du bevise at det han har brudt den og ikke fået ideen selv med modifikationer. 

Og lad være med at vælge en totalt random. Jeg vil vædde med at der er folk herinde der gerne vil dele ud af deres gode programmører. Fornuft skal man også have.

Og du bliver nødt til at tage den risiko. 

Held og lykke :)

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for alle jeres svar, det er fedt med så står en respons.
Han virker som en flink fyr og jeg vælger at stole på ham,
og som mange af jer skriver her inde har jeg jo ikke rigtigt noget valg. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)