Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af cykel salgsvogn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er ved at starte mig en sommerforretning i det Københavnske byliv. Jeg har købt et ombygget Christiania-ladcykel som nu er bygget til en salgsvogn. Her til at starte med, vil jeg blot sælge emballeret mad- og drikkevare og frugt og grønt alt efter sæson. Jeg vil senere sælge hjemmelavet sandwiches og lignende, men det bliver ude i fremtiden. 

For at komme ordentligt igang, mangler jeg nu at oprette mig som et firma. og bagefter omførselgodkendelse fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, og så godkendelse af vogn fra Fødevarestyrelsen og til sidst en ansøgning til kommunen om mobilt gadesalg. 

MEN - Jeg troede det var mere simpelt at oprette et firma end som så. hvilken form for firma skal jeg oprette til dette og hvordan?

udover det, vil det være rart med en smule rådgivning eller kloge ord fra nogle mennesker der kender gamet

Venlig Hilsen Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel,

sandheden er, at det er pisse nemt at oprette en virksomhed - taget i betragtning at du selvfølgelig er 18+ ellers skal en forælder eller værge indover.

Du behøver bare oprette en enkeltmandsvirksomhed. Du får dit CVR nummer en uge efter registreringen og jeg vil gerne hjælpe dig med det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder ikke som et projekt hvor du løber den helt vilde risiko, men

ApS - 80.000 i indskud og du er kørende på få dage og hæfter ikke personligt for andet end de steder banker og andre som stadigt måtte kræve personlig sikkerhed

personlig virksomhed - 0 kr - og du kan være igang med firma på få dage

Jeg tror det at stifte virksomhed vil falde dig nok så let som omførselsgodkendelse til salg af mad - men se lige om det er nødvendigt ud fra det du vil sælge i dette link http://www.omfoersel.dk/vejledning.php og tilladelse fra fødevarestyrelsen som nok omfatter godkendelse af vogn og måske noget hygiejne kursus, men jeg holder mig til start af virksomhed, og tror det mest nærliggende her og nu er personlig virksomhed, men læs evt lidt her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg er 23, så det burde ikke være et problem :)

Nu har jeg uheldigvis lige fået stjålet min pung til distortion, så jeg går spændt og venter på mit nøglekort, så jeg kan komme igang. For jeg har ikke kunne finde en måde at registrere mig på uden nem-id?

Jeg syns efter hånden at det hele tager noget længere tid end jeg havde regnet med. 1 uge for at jeg får mit CVR-nummer, så jeg kan komme videre. derefter tager det vel noget tid for fødevarestyrelsen at godkende min cykel. og til sidst omkring 2 uger for kommunen til at godkende min gade-salgs virksomhed. Jeg ville ønske man kunne speede det lidt op?

Indtil da, tak for svar, og jeg vender tilbage når der sker noget nyt i processen :)

VH Mikkel

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ - Nu kom mit cvr-nummer! Jeg tænker nu at jeg vil søge omførselgodkendelse fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, er der nogle tips eller gode råd på dette emne, da jeg er foruden erfaring.

Har i nogen idé om hvor lang tid en sådan godkendelse kan tage?

VH Mikkel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)