Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opmærksom på dine og mine forsikringer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Vokalbox Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gode Aminoer, 

I har travlt, så jeg gør det så præcist jeg kan. 

1. Spørgsmål: 

Jeg vil gerne hører om nogen har forslag til, hvad man skal være ekstra opmærksom på når man køber forsikring for første gang?

2. Situationen:

Jeg står med en partner og er i færd med at starte et Aps, i den forbindelse er vi på udkig efter en forsikring. Forsikringen skal primært dække vores varelager, jeg er ikke sikker på om jeg skal have en personlig arbejdsforsikring eller om min ulykkeforsikring dækker? Hvis der sker noget, imens jeg arbejder i mit eget firma?

Vores produkt er primært til udlejning, vi står selv for transport, opsætning og nedtagning. Produktet er en Vokalbox, en stor træ boks hvori man indspiller lyd. (Min partner har en arbejdsforsikring.)

3. Info

3.1 Vores varelager består af fem enheder til en værdi af 30.000 DKK pr. stk. Altså 150.000 DKK

3.2 Vi forventer at afskrive hver enhed med 10.000 DKK det første år. 

3.3 En Vokalbox består primært af træ, der er lys og ventilation, samt en smule elektronik. Den er beklædt med filt.

3.4 Vores lager befinder sig i Dit Pulterkammer i Århus nord. Dit Pulterkammer har en forsikring som dækker skade på vores bokse såfremt det forsages af skader sket på deres bygning (hvis taget falder sammen osv.)

3.5 Dit Pulterkammer er et opbevarings firma, der er overvågning, hegn, låger, døre med koder osv.

3.6 Der er ingen butik eller fysiske bygninger, vi har kun enkelte værktøjer til fremstilling. Vi samler de dele, som vi modtager fra vores leverandøre.

3.7 Det forventede driftstab første år er på omkring. -100.000 DKK. så er lånet til banken også betalt ud.

3.8 Den forventede omsætning første år er mellem 95.000 DKK. til 150.000 DKK.

3.9 Dem jeg har talt med indtil videre er Topdanmark og Codan Erhverv, dog har jeg ikke modtaget noget tilbud endnu. Jeg skal mødes med en assurandør fra Topdanmark den 10.06.

Jeg glæder mig til at hører jeres erfaringer og forslag. :)

Ps. Skriv endelig spørgsmål, eller hvis jeg har glemt noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes du gør det helt rigtige ved at tage konkret kontakt til f.eks 3 selskaber og få tilbud fra dem. Det er nemlig ud fra de meget specifikke oplysninger du giver, at der kan siges noget. Du har jo ikke som jeg forstår det nogen tyveriforsikring, men derimod skade på bygningen og dermed vel brand på plads. 

Så du skal sige til forsikringen at den del er dækket men at boxen jo skal være dækket når den er lejet ud i forhold til skade og i forhold til tyveri.

Derudover så skal du som ansat i dit ApS ha en arbejdsskade forsikring - som faktisk er lovpligtig - og din private vil netop normalt ikke dække en ren arbejdsskade

Bare som sidebemærkning - i tager ikke lånets tilbagebetaling som en del af underskuddet vel, for det er jo ikke en del af driften men ligger bare i status - men det lyder godt at kunne betale tilbage så hurtigt

Held og lykke med selskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Vokalbox Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

apropos arbejdsskade, så skal du sige hvis du kun arbejder f.eks. ½ tid, for så er præmien lavere, så medtag hvor megen tid du arbejder for det nye ApS

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)