Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du være investor på et projekt på dette stadie?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står "ville" og ikke "vil" i overskriften - det er fordi det er et hypotetisk spørgsmål :) Jeg skal nok søge investorerKapital herinde. Det betaler jeg gerne de 1000 kr for.

Her kommer det- 

Vi står med en meget snart færdigudviklet (utroligt flot og velfungerende) webshop, som rammer et stort hul i markedet med stigende efterspørgsel.

Vi har Euroline-aftale klar

Vi har lager- og kontorfaciliteter.

Vi har leverandøraftaler nok til at tilbyde et fornuftigt og attraktivt sortiment.

Vores leverandøraftaler er udelukkende fra producenterne, hvilket giver os nogle ret spændende avancer. Vi bruger ikke dropshipping.

Mit spørgsmål er: Ville du mene, at når vi ikke kan låne i banken til varelageret, fordi vi er universitetsstuderende og ikke har en ordentlig indtægt, at det ville være et fornuftigt tidspunkt at søge kapital på Amino ?

Det vi mangler, er 35.000 til at fylde lageret med første parti fra de forskellige leverandører - men jeg er i tvivl om, om det er et dårligt tidspunkt at lægge en forespørgsel på Amino Kapital på.

Jeg håber på lidt kvalificeret overvejelse omkring timingen i den slags, da det jo netop er et individuelt spørgsmål, og ikke noget man kan læse sig til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror i alle fald at rigtigt meget vil afhænge af budgettet. Investor vil formentlig interessere sig for, hvad I har for faste udgifter - kontor, lager - afskrivninger, renter, webshop og se på evt gæld stiften under opbygningen. Det skal jo så holdes op mod tillid til jeres salgsbudget som formentlig på dette stadie er ganske meget et skud - 

Investor vil så også se på en evt. samlet investering indtil nu, og på evt. viden om at drive webshops osv.

En skepsis vil måske også ligge lidt i selve beløbet sjovt nok. Ikke fordi det er for stort, men snarere i en lille undren over, at I ikke, selv om I er studerende, kan låne jer frem til 17.500 kr hver og derved slippe for at skulle lukke en investor ind i jeres forretning

Hvordan man end vender og drejer det, så er det jo sjældent i sig selv en stor fordel at ha en investor med ind over. 

Jeg går ud fra, at I har givet banken en flot forretningsplan og et budget inkl. likviditetsbudget OG tilbudt dem sikkerhed løbende i jeres varelager for et lån - men JA - hvis alt andet ser fornuftigt ud, så tror jeg man kan finansiere 35 t hos en investor, bare at det ofte er ret dyrt i tilbagebetaling eller andre krav.

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Tak for dit svar.

Grunden til at vi ikke kan låne er, at der netop er købt både ejerbolig og bil, så det er så simpelt som en for høj gearing af privatøkonomien :)

Selvfølgelig er det da muligt at finde andre banker som ikke ville være bange for det, jeg tænkte bare at det måske var mere attraktivt at bruge en investor af en slags.

Men tak for dine linjer!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)