Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer firmaer med Aps automatisk rettighederne til domæne?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer et firma automatisk rettighederne til et domæne hvis de har et Aps med navnet?

F.eks. hvis der er et Aps der hedder Rabatkort Aps. Ejer de så automatisk rettighederne til rabatkort.dk selvom de har ejet det før og ladet det udløbe?



Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt, nej.

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt. Det drejer sig om et firma som blev oprettet som ApS i starten af 2012, og den sidste online aktivitet de har haft var i maj 2012 på deres Facebookside. De lod deres domæne udløbe sidste måned, hvor jeg var så heldig at få fat i domænet, og her en måned efter og en masse arbejdstimer har de kontaktet mig for at få domænet tilbage. De har givet mig to valg. Enten skal jeg acceptere deres meget lave bud eller også vil de gå rettens vej. Men jeg tror virkeligt på projektet og har ikke lyst til at gå af med domænet.

Kan i hjælpe?

Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de har navnet som registreret varemærke, så er det en lidt anden sag, for så kan de godt kræve domænet, men "AlisPizzaOgKebab.dk" vil de få meget svært ved at kræve.

Her er et eksempel på en afgørelse, hvor en virksomhed ikke fik medhold:

http://www.domaeneklager.dk/uploads/tx_tcfilesorter/2012-0186_-_vinkortet_-_v2lpk.pdf 

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

nu ved jeg jo ikke om det er dig der er elektriker, men ellers findes der jo flere http://www.rabatkort.dk/ 

Der kan sikkert blive lidt kamp også selv om det bare er det firma du taler om der hedder det hvis domæne udløb for helt nyligt - men my guess as good as yours

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

rabatkort var bare et eksempel. Domænet minder om det, altså 2 almindelige ord på engelsk sammensat. Tror i sejren er på min side?

Kort fortalt:

1. Firmanavn ApS blev registreret i starten af 2012

2. I april 2012 købte de firmanavn.dk

3. I april 2013 udløb domænet firmanavn.dk og jeg købte det

4. Efter at have googlet deres navn er deres seneste online aktivitet fra maj 2012, men jeg får af vide af dem at de har kørt deres forretning offline.

5. Nu i maj 2013 en måned efter jeg købte domænet kræver de domænet tilbage. De har givet mig et meget lavt tilbud og truer med at gå rettens vej hvis jeg ikke accepterer det tilbud.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ingen vurdering, medmindre du er mere konkret.

Hvis firmaet har et større tilhørsforhold til domænet end dig, så bør det retsligt tilgå dem. 

Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Står jeg som vinder hvis vi antager at firmaet er Rabatkort ApS og domænet er rabatkort.dk, hvor jeg selv har planer med domænet?

På siden har jeg en standard page med en "Skriv din email og få svar når vi er i luften" boks. Wayback machine siger intet om tidligere indhold på domænet.

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

CS85:

Står jeg som vinder hvis vi antager at firmaet er Rabatkort ApS og domænet er rabatkort.dk, hvor jeg selv har planer med domænet?

På siden har jeg en standard page med en "Skriv din email og få svar når vi er i luften" boks. Wayback machine siger intet om tidligere indhold på domænet.

Det vil være en fordel for dig, at få noget godt indhold på siden i nær fremtid.
Det viser at du har en reel interesse i at bruge domænenavnet.
Er domænenavnet et almindeligt ord eller flere almindelige ord, taler det til din fordel.
Er det et fantasinavn f.eks. Fralado ApS og Fralado.dk, med andre ord har navnet særpræg, taler det i mod dig.
Om du står som vinder er svært at sige.
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har næsten lige købt det, og har kun en standard page med en "Skriv din email og få svar når vi er i luften" boks. Jeg har slet ikke lyst til at sælge det tilbage til dem, eftersom jeg virkeligt tror på projektet og domænet er super godt! Domænet er 2 almindelige ord på engelsk som også bruges af mange danske firmaer.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)