Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program til programmering af hjemmeside??

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Fra  Whybeard Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Steffensen:
Nogle der kan anbefale nogle programmer??

Hvis du har Mac, kan jeg anbefale Coda (2). Det er sindssygt brugervenligt. Hvis du laver en fejl (mangler et semi-kolon, en bracket eller andet) skifter teksten farve, så du kan se, at du har lavet forkert...

Mange hilsner,
Christian, CEO hos cShakers.dk (håndsyede køletasker til din proteinshaker) [åbner i nyt vindue]

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Men lad det bare være en fortolkningsmæssig barriere....

Tjah, jeg lærte det selv i tidernes morgen ved at sidde og putte æbler, pærer og bananer i tabeller med notepad.  Op ad eftermiddagen, fandt jeg heldigvis ud af, at der er mange måder at gøre tingene rigtigt på.

Idag, sidder der en ung mand ved siden af mig på kontoret, som for 5 år siden lavede en Wordpress blog, fordi han brænder for at lave hjemmesider, og derfra har han lært sig selv HTML, CSS, samt Photoshop, og er en haj til PHP. Han kan lave ALT; arbejde i alle CMS, ja jeg vil påstå, at han uden bøvl vil kunne lave et CMS fra bunden, OG han kan ovenikøbet designe og lave lækkert grafik dertil.

Så der er mange veje der fører til Rom, og vores trådstarter-ven her, fortjener, synes jeg, at blive præsenteret for de mange muligheder. Wordpress er en af dem, og hvis du nærlæser de forskellige forslag, så er der faktisk ingen som skriver andet, end at det er en måde at komme i gang på.

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fandt jeg også vej til denne tråd.

Der findes efterhånden ekstremt mange sider der gør det nemt at lave en hjemmeside, det tager nok lidt tid med at søge før man finder det mest optimale.

Men hvis du vil starte fra bunden og få et grundlæggende kendskab vil jeg klar anbefale codecademy.com som er gratis og super nemt!

Held og lykke! 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Nu ser jeg du nævner Adobe Muse og vil lige høre dig om en ting jeg håber du kan svare på. Jeg sidder selv og arbejder i dette program og skal til at lave en internetbutik for en kunde. Ved du om jeg kan bruge Muse til at lave en internetbutik evt. via deres HTML knap (som så måske kan fungere som en betalingsgateway?)

Mvh Nina

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Steffensen:

Hej alle! 

Kunne godt tænke mig at prøve og sætte mig nogenlunde ind i at programmere hjemmesider...

Nogle der kan anbefale nogle programmer??

Mvh. Tobias

Hej Tobias,

Jeg kan se der er nogle der har anbefalet dig at bruge wordpress, og det er sådan set også fint. Men hvis du vil lære at lave hjemmesider, så vil jeg anbefale dig at installere en (x)AMP pakke som indeholder Apache, MySQL og PHP, og så lave nogle simple skripts, så du får styr på hvordan de forskellige komponenter arbejder sammen. :-)

/Lars

Tilmeldt 2. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er nævnt er notepad++ godt, men du skal som sagt have erfaring, andre programmer er feks kompozer, også gratis.
Du har selvfølelig også adobe dreamweaver, hvilket er værd alle pengene.

Selv har jeg en gammel pakke, studio 8pro, der stadig kan bruges. Det eneste jeg har købt udover det er swishmax 4 (flash alternativ), og corel draw graphics suite.
Nu er web ikke der hvor jeg lægger mine krafter, uden 3d, hvor jeg efterhånden har en del forskellige programmer. Jeg bruger dem ikke allesammen, men i nogen tilfælde er de bare købt på impuls.
Hvis du har ca. 5-6000 - kan du købe kommercielle licenser der kan bruges til alt det du har brug for indenfor webdesign og billebehandling, uden at hive fat i pirstkopi.
Der er også opensource, sourceforge.net

feks dreamweaver m swishmax og coreldraw graphics suite 5/6 kan være en god kombination.

kig på webmonkey.com

Du kan altid installere windows på din mac eller en windows emulator, feks virtual pc.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

NinaHelene:

Nu ser jeg du nævner Adobe Muse og vil lige høre dig om en ting jeg håber du kan svare på. Jeg sidder selv og arbejder i dette program og skal til at lave en internetbutik for en kunde. Ved du om jeg kan bruge Muse til at lave en internetbutik evt. via deres HTML knap (som så måske kan fungere som en betalingsgateway?)

Nu er en internetbutik andet end blot html. En ordentlig webshop er et størrer system og der tror jeg ikke at Muse kan bruges. Du kan måske bruge det til at lave designet og så få det implementeret i en webshop.

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er muligt:
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil såmænd også lige bidrage i denne tråd, har ikke læst den igennem, så mine anbefalinger vil formentlig være en anelse gentagelse af andres.

Som udgangspunkt, vil jeg anbefale, at du først forsøger dig med en generator, for at komme i gang og se resultater.

Herefter vil det være en rigtig god i d, at sætte dig ind i HTML og CSS, så du har styr på de mest basale ting.

Når du har en rimelig grundviden, er det noget lettere at gennemskue, hvordan ting tilrettes og justeres i de fleste hjælpeprogrammer.

At starte med Notepad++ vil efter min overbevisning være så hardcore, at du hurtigt går kold i det og aldrig rigtigt kommer i gang, da det tager meget lang tid at lære alle de ting man kan lave - der er simpelthen så mange måder at gøre tingene på.

Det er naturligvis også en mulighed, bare at kaste dig ud i Wordpress og kun bruge energien der. Der vil du kunne komme langt med, dog vil du altid mangle indsigt i, hvad der foregår i koderne.

For selv at kunne lave et website fra bunden, er det dog også nødvendigt at blive grafisk stærk. Mange benytter photoshop, jeg bruger den billigere udgave fra Adobe ved navn Fireworks. Køber du Dreamweaver, kan det fås med til lav pris.

Kombinationen af de to programmer har jeg brugt i flere år til Html baserede sites.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Jeg bruger programmet TextMate, som er et simpelt teksteditor program. Du har dog ikke noget hjælp at hente, som du foreksempel har med Dreamweaver. Det er dog meget let og uden en masse forstyrrende og overflødigt indhold.

Du kan se mere på deres hjemmeside: http://macromates.com 

Derudover så vil jeg klart anbefale at kigge på et CMS, som foreksempel WordPress. Det skal dog være dit eget valg, hvilket CMS du bedst kan lide. Så mit råd er at lær HTML/CSS (hvis du vil lave selve koderne) og prøve dig frem med det forskellige CMS'er.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)