Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til produkt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt ny i at skulle starte på selv.
Har en produkt ide. Tænker at sende ansøgning til Nordeas iværksætterfond. Første udfordring markeds analyse hvor starter man der?

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

En markedsanalyse kan variere alt efter hvad du gerne vil vide. Hovedreglen for disse analyser er, at de skal både være valide og pålidelige - dvs de skal repræsentere målgruppen på en ordentlig måde og altså ikke bestå af et spørgeskema udelukkende af ledende (det vender jeg tilbage til) spørgsmål til dine venner og familie, da disse ikke repræsenterer de personer dine kunder vil bestå af (håber jeg).

Opsøg folk og interview dem - også kaldt kvalitative undersøgelser. Disse interviews giver dig den fordel, at du kan stille spørgsmål til de svar du får og derved udforske emner, der dukker op løbende.

Når du har foretaget nok kvalitative undersøgelser, går turen til de kvantitative, hvilket indebærer spørgeskemaer. Spørgsmålene heri baseres på de svar, problemstillinger og opdagelser du finder i dine kvalitativer undersøgelser. De kvantitativer undersøgelser udskiller sig fra de kvalitative ved at de har fastlagte spørgsmål, der ikke kan tolkes på flere måder. De skal altså være lige til for den udspurgte at svare på. 

Mht ledende spørgsmål, så må du ikke stille spørgsmål, der kan pege i retning af de svar du selv ønsker.

Eksempel: Du vil gerne sælge en grøn is og vil vide hvad interessen for denne er.

1. Ville du købe en grøn is? (ledende)

2. Vurder følgende is-farver på en skala fra 1-5: Blå, Rød, Grøn, Gul (ikke ledende)

Forskellen er, at du ikke sætter kunden i et position hvor de blive ledt hen mod svaret som i spørgsmål 1.

Jeg håber det giver lidt mening og ikke blev alt for kringlet - ellers så google lidt på markedsundersøgelser og kvalitative og kvantitative undersøgelser.

/Piilgard

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Mimers Loft Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt rigtigt tænkt at starte med en validering af din ide - hvis ikke der er interesse for den, skal ideen enten laves om eller måske endda skrottes helt.

En måde at komme igang på er at kontakte CSE på Copenhagen Business School. De kan lede dig i den rigtige retning. Indenfor det miljø er der også startup.org og startuplive.com. Det er nogle meget spændende forløb, hvor du virkelig bliver klogere på, hvad det kræver at starte op - og hvor du også bliver udfordret undervejs.

Held og lykke med din ide!

Mange hilsner, Mette

Fra Skive
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Fra  X-FLEX Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne,

Du får nok også brug for at finde ud af hvad hvordan din produkt ide kan realiseres til et fysisk produkt - og ikke mindst hvad det vil koste at komme så langt.
Mit firma arbejder netop med produktudvikling, primært elektronik produkter.

Hvis du har lyst giver jeg gerne vores bud på hvad det vil koste at konvertere idé til producérbart produkt.

Afhængig af hvor mange du forventer at kunne sælge, samt løndelen af produktets pris, skal vi også finde den rette producent. Danmark, Østeuropa, Asien eller ?
Der er mange faktorer at holde styr på.

Vi hjælper gerne med en pose gratis timer for at hjælpe gode projekter igang, så send mig en PM hvis du er interesseret.

mvh Morten:)

www.theBA.dk - morten@theBA.dk - 6161 0604

Tilmeldt 19. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen alle.
Ideen handler om slik med "gavnlig" effekt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)