Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsive "fuld brede" baggrunde

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Bay Sørensen:
Metoden så baggrunden ALTID er "ligned" (fixed?) til både top, bund og side. Ingen scroll, og så skal den tilpasse sig i forhold til størrelsen på skærmopløsning. Jeg er klar over at det sikkert kan give nogle problemer på mobilen, eller hvad?

Du kan jo vælge at ændre billedet med media queries, sådan at det ændrer størrelse i forhold til det aktuelle medie det ses på. På den måde vil det tage kortere tid at load'e hjemmesiden på mobiltelefoner, tablets og mindre skærme på PC'ere.

Billedet vil dog afhængig af kvalitet, stadig tage lang tid at load'e hvis det er stort. 

Jeg ville nok vælge at lade være med at have et stort baggrundsbillede og så have noget grafisk baggrund, der kan gentage sig i css, sådan at det ikke tager tid at load'e.

I øvrigt synes jeg ikke det er mange responsive hjemmesider, der har et stort baggrundsbillede, de fleste har bare noget kontur.

Man kan forøvrigt også lægge flere baggrundsbilleder ind i det samme tag og placere dem forskelligt, sådan at de altid er hvor de skal være...

mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Media queries er ikke en silver bullit, slet ikke når udviklingen går i retning af mobiler og tablets med høj opløsning. 

Som det er nu kan man ikke se forskel på en mobil en tablet hvis de begge er i fuld hd med media queries.

Udgangspunktet for responsivt design har været at mobiler havde den mindste opløsning, tablets lidt større og computere den største, men virkligheden ser bare noget anderledes ud. 

Den eneste løsning der er på det problem er at lave querys ud fra PPI, men det er der ikke support på endnu.

Men opløsnings ræset vil se en ende, da det på et tidspunkt ikke er muligt at se forskel med det menneskelige øje. Det giver ikke meget mening at have en 2K telefon, eller TV for den sags skyld selvom fabrikanterne gerne vil pushe de høje opløsninger. Det handler mest om at det er der "slaget" står lige nu, men jeg tror ikke det er noget slutbrugere vil betale for.

Det er lidt som 3D, til hjemmebrug, det var det hotteste for nogle år siden, nu bliver det ikke markedsført ret meget mere.

Teddy 

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Jeg har lavet mit eksempel om, med det billed der er 2560*1600px og fuld kompression i JPG og det giver en filstørrelse på 235 kb. alt efter hvor megt grafik der ellers er på siden så er det ok.

Men på en retina skærm vil det blive strukket, men det kan formegentligt ikke ses.

235 kb er liiiiiige 100 for meget. Faktisk vil det være endnu federe hvis den kom under 100, men det er jo ønske tænkning! :-)

Det skal jeg nok sidde og lege med.

Du skal hvert fald ha' mange tusinde tak. Jeg tror du nailede den!

Jeg har tjekket på:

Mobil:
iphone 4g
iphone 5g
android (samsung galaxy s3)
windows phone (lumia et eller andet)
nokia n9 

Desktop:
pc - windows 7 full hd
pc - linux 1376 x 768
mac 13" retina - 1680 x 1050

Tablet:
Apple Ipad 4th generation retina -  2048 x 1536

 
... og her ser det PERFEKT ud. Den skalere op og ned i frugterne, men det kommer man ikke så tydeligt til at kunne se. Der kommer en masse indhold over, med en gennemsigtig "div"

Mange tusind tak (igen, hehe) - det hjalp mig MEGET! 
De bedste hilsner
Michael Bay Sørensen

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis filstørrelse er et problem kan du jo med fordel gøre brug af media-queries og forskellige billeder, sådan så skærme med fx 1366 x 768 henter billedet i samme størrelse, og derved optimerer load-tider på 2 måder; den skal ikke hente ubrugelige bytes, og den skal ikke bruge processor-kraft på at nedskalere billedet.

Hele webløsninger, eller selvstændige scripts
Smid en mail: jacsebl@hotmail.com Smile

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Lauritzen:
Hvis filstørrelse er et problem kan du jo med fordel gøre brug af media-queries og forskellige billeder, sådan så skærme med fx 1366 x 768 henter billedet i samme størrelse, og derved optimerer load-tider på 2 måder; den skal ikke hente ubrugelige bytes, og den skal ikke bruge processor-kraft på at nedskalere billedet.

Ja lige præcis. Det havde jeg faktisk også tænkt mig at gøre helt individuel til "alle" opløsninger. Således at mobile brugere ikke loader et billede i så høj en opløsning.

Mit problem bestod faktisk egentlig i denne "fulde bredde" som der ikke gjorde som jeg mente den sku. Det skalerede mærkeligt med mine forsøg, men Teddy gjorde et fantastisk arbejde. 

... men tusind tak for at gøre mig opmærksom på det :)

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Bay Sørensen:

Jacob Lauritzen:
Hvis filstørrelse er et problem kan du jo med fordel gøre brug af media-queries og forskellige billeder, sådan så skærme med fx 1366 x 768 henter billedet i samme størrelse, og derved optimerer load-tider på 2 måder; den skal ikke hente ubrugelige bytes, og den skal ikke bruge processor-kraft på at nedskalere billedet.

Ja lige præcis. Det havde jeg faktisk også tænkt mig at gøre helt individuel til "alle" opløsninger. Således at mobile brugere ikke loader et billede i så høj en opløsning.

Mit problem bestod faktisk egentlig i denne "fulde bredde" som der ikke gjorde som jeg mente den sku. Det skalerede mærkeligt med mine forsøg, men Teddy gjorde et fantastisk arbejde. 

... men tusind tak for at gøre mig opmærksom på det :)

Det lyder godt - held og lykke med det!

Hele webløsninger, eller selvstændige scripts
Smid en mail: jacsebl@hotmail.com Smile

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Jeg har forstået at det er dette Michael forsøger at opnå: Eksempel

Teddy

- Lader du det ligge oppe til andre, eller skal jeg smide en test side op? Hvis der nu skule være en med samme problem, som jeg havde. Kan se der er nogle der abonnere på svar, så det kan jo være der lige pludselig kom en forbi.

Mvh. Michael

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)