Den model Kevon bruger er der ikke noget i vejen for at bruge, men det er jo som han selv skriver et skoleeksempel. Du skal jo selvfølge sammenholde det med din markedsstrategi, her tænker jeg på om du vil have nogle forhandlere under dig. Det er ikke svært at fastsætte sådan en pris, da det er et simpelt produkt. Med simpelt mener jeg det er et produkt der er forholdsvis let at lave. Såfremt du gerne vil have lidt flere overvejelser og evt. hjælp kan du jeg lige smide en PM til mig. Da jeg kan forstå du lancerer produktet er det vigtigt du for lavet en strategi for det, som Mette hentyder til ved at sige, de første tasker kan være billigere. Men som sagt vil jeg meget gerne komme med flere indput til dig :-)
Jeg tror nu jeg vil, hvis det var mig, bryde prisnedsættelsen op i så mange små bider som muligt. Specielt når der er så mange del elementer. Køb, import, evt. told, evt. forhandler osv. Så man styrer omkostningerne, også i tilfælde hvis der er nogle faktorer (variabler) der ændre sig.
Men siger bestemt ikke din måde er forkert, tror ikke der er noget "rigtigt" og forkert i denne sammenhæng :-D
Skal du have forhandler nettet med så tænk i deres avancekrav..Og match det med din opfattelse af den rigtige markedspris. Derefter regner du bagud og ser og du kan lave profit på dit projekt.