Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænehaj - andre der er stødt på: Sytes International Law & Consulting

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet kontaktet af en der siger at han kommer fra Sytes International Law & Consulting. Jeg vil ikke skrive hans navn for ikke at hænge ham ud offentligt, hvis han virkelig er den 16-årige dreng han siger han er.

Han har "tilfældigvis" registreret et domæne der er noget jeg har retten til .dk. Og på kringlet vis ender han i en email-veksling med at tilbyde mig at købe det for 10.000,-

Er der andre der er stødt på Sytes International Law & Consulting?

Han er ret god til at slynge om sig med noget det til forveksling ligner rigtige jura-vendinger, men i virkeligheden intet hold har i virkeligheden, og bare handler om at presse dig til at købe domænet.

Når jeg har fået redt trådende ud, helst på en måde så han bliver stoppet og ikke gør det ved andre - skal jeg nok komme med hele historien.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er den person der kom frem på linked ind ved en simpel google søgning, så er han "bare" programmør hos firmaet.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke fanget om det er et .dk domæne vi snakker om, eller om det er et andet domæne, men at du har retten til .dk domænet.

Udover det, var din varemærke / firma / Navn som du nu har retten til, oprettet før han registrerede det, hvis nej - så kan du ikke få det, hvis bare han har en email på domænet.

Et godt eksempel er htc.dk - de tabte sagen fordi de ikke var trådt ind i danmark inden domænet blev registreret

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan,

Sikke en redelighed, ærgerligt og irriterende når den slags sker, men slå koldt vand i blodet, der er løsninger hvis det virkelig er dig der har retten til domænet.

For 12 år siden var jeg ude for noget lignende. Jeg var hostmaster for en udbyder der lavede internationale domæneregistreringer, og vi skulle indkøbe 178 domæner for en større virksomhed, fordelt på rigtig mange lande.

Som det første fik vi alle de "nemme" bestillinger igennem, såsom .com og .dk og det viste sig at det ene domæne var købt, en time efter jeg bestilte det, af en anden person. Jeg skrev til ejeren som var tilknyttet et italiensk universitet, som kom med en horibel forklaring om initialer i hans arbejdsgruppe som tilfældigvis svarede til navnet på det firma vi registrerede for.

Italieneren krævede også 10.000dkr for at få navnet igen da hans studie gruppe havde glædet sig til navnet, og vi ville ikke betale ham, udover at vi tilbød at dække registreringsudgiften på nogle hundrede kroner. Dette nægtede han, og vi modtog et meget surt brev fra hans advokat. Da vi havde retten til navnet, kontaktede vi den danske ambassade i Italien.
De sendte en mand ud til personen med et fint brev hvori vi forklarede hvad konsekvenser ville være med advokat m.m., og det endte med at han uden tøven skrev overdragelsen over, og vores kunde var glad igen. Dette kostede os 3.500dkr til ambassaden, men vi sparede dog en del, og fik navnet.

Det er slet ikke sikkert det er lige så besværligt for dig. Du skriver du har rettigheder til et .dk domæne, og hvis du virkelig har det, så skulle det kunne skaffes uden at betale de 10.000dkr, men istedet kontakte http://www.domaeneklager.dk hvor der er formularer du kan udfylde og sende klagen til.
Domæneklagenævnet er fyldt med kompetente mennesker der garanteret kan hjælpe dig, hvis du har retten til navnet.

Held og lykke med det :)

Venligst,
Bjarke 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

bjarkemonsted:
Det er slet ikke sikkert det er lige så besværligt for dig. Du skriver du har rettigheder til et .dk domæne, og hvis du virkelig har det, så skulle det kunne skaffes uden at betale de 10.000dkr, men istedet kontakte http://www.domaeneklager.dk hvor der er formularer du kan udfylde og sende klagen til.
Domæneklagenævnet er fyldt med kompetente mennesker der garanteret kan hjælpe dig, hvis du har retten til navnet.

Ja jeg er ikke i tvivl om at jeg har retten til navnet. Men der er mere i det end bare navnet. Jeg vil gerne have sat en stopper for det han har gang i, for det er nok ikke kun mig det går ud over. Og hvis det ikke var fordi, at jeg har prøvet noget tilsvarende før og ved præcis hvad mine rettigheder er, ville alt hans jura-snak nok have skræmt mig.

Jeg kunne godt tænke mig at finde en der har været udsat for det samme af samme firma.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg ringet og talt med den 16-åriges far, der blev lettere chokeret. Jeg har forwardet de mails der er sendt og så tager hans far en snak med sin søn. Så håber jeg at drengen forstår at jeg har gjort ham en tjenste, og at han stopper med det han har gang i.
Og så får jeg forhåbenligt mit domæne snart.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik mit domæne tilbage... har besluttet ikke at blogge om det, indtil videre, medmindre jeg finder ud af at han fortsætter.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)