Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og afgifter?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har i tankerne at starte en enkeltmandsvirksomhed op, inden for IT.
Min gamle far har i de tidligere år haft enkeltmandsvirksomhed, og hjulpet mig.

Men da jeg skulle til at oprette virksomheden, kom der et spørgsmål frem i mine tanker. Hvilke udgifter skal man som enkeltmandsvirksomhed betale når virksomheden er på samme adresse som ens bopæl og ens omsætninger er under 50.000, men alligevel er moms registeret?
(Grunden til at jeg vil moms registeret er pga. videresalg af IT udstyr m.m. i min hjem by.)

Skal man betale sådan noget som erhvervsaffaldsafgift?

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja år 2 (stiftelsesår er frit) får man erhvervsaffaldsafgift - dog kun hvis man var over 300.000 kr i omsætning året inden. Man kan være registreret som noget der ikke sviner og skrive og bede om fritagelse (man skal ikke snyde og registrere som finansselskab bare for at undgå det). Er man kun en person - ingen ansatte og ikke producerer noget der giver affald så får du normalt dispensation, MEN med alt jeg ved, ikke for den del af afgiften som omfatter jordbortskaffelse (kommunens jord som kan være forurenet betaler man til af den vej) og det vil være knapt 400 kr om året mig bekendt - dog er det tænkeligt du også slipper helt for det, for omsætningen året inden skal ha været over 300.000 kr. Jeg ville ikke bekymre mig for det.

Jeg vil ikke mene du får andre udgifter - men du skal lige sikre dig at du må drive erhverv, for det er der områder man ikke må i, og boligselskaber som ikke accepterer, men de fleste gør, hvis man ikke ikke støjer eller producerer med lugt o.l.

Så er det ellers frit for - Får du ansatte vil der jo kunne tilkomme forsikringer, barsel.dk atp/aud - men ikke når du bare er dig selv. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar. Så jeg skal ikke være bange for at der ikke pludseligt kommer en overraskende regning ind af døren pga. afgifter?

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke hvad jeg kan se - måske altså jordbortskaffelse - det er kommunerne der administrerer det og der er vist forskel - visse lader det bortfalde når man ikke skal betale erhvervsaffaldsafgift, men ikke alle . men vi taler 3-400 kr de fleste steder.

Du skal bare lave dig et godt budget, regne alt seriøst igennem - hvad koster webshop hvis det er det du skal ha op - hvad koster en netsløsning hvis du skal bruge det - får du erhvervskonto gratis eller skal du betale - skal du forsikre din erhvervskonto mod netbanksindbrud (firmaer er ikke dækket mod netbanksindbrud) - i det hele taget alt - markedsføring og alt hvad du vil have som udgift. MEN start med få udgifter, så du ikke river firmaet ned under opbygning - start med need to have - og vent med nice to have

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke hvad jeg kan se - måske altså jordbortskaffelse - det er kommunerne der administrerer det og der er vist forskel - visse lader det bortfalde når man ikke skal betale erhvervsaffaldsafgift, men ikke alle . men vi taler 3-400 kr de fleste steder.

Du skal bare lave dig et godt budget, regne alt seriøst igennem - hvad koster webshop hvis det er det du skal ha op - hvad koster en netsløsning hvis du skal bruge det - får du erhvervskonto gratis eller skal du betale - skal du forsikre din erhvervskonto mod netbanksindbrud (firmaer er ikke dækket mod netbanksindbrud) - i det hele taget alt - markedsføring og alt hvad du vil have som udgift. MEN start med få udgifter, så du ikke river firmaet ned under opbygning - start med need to have - og vent med nice to have

vh

net-butik, og hjemmeside kan jeg selv lave, så skal ikke rigtigt have nogen udgifter i starten. Udover transport udgifter og måske de udgifter som kommer fra staten, men som du siger så tror du ikke at der kommer nogen :)

Mange tak for dine meget nyttige svar!

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)