Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkeregistrering - Er det det værd?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har med mit lille firma eksisteret i godt 5 år, og har ikke før nu hørt om det at varemærkeregistrere.

Jeg ved ikke om det også er noget jeg skal tage op for mit nuværende firma... Men står i den situation at jeg er ved at starte noget andet op, i sammenhæng med mit første firma, men som gerne skulle ende som et "brand"... Det her mærke jeg gerne vil til at producere, vil jeg selvfølgelig gerne passe bedst muligt på... Men det jeg så tænker er, hvad er det der gør at jeg står bedre, hvis jeg varemærkeregistrerer det?

Hvis nu jeg har eksisteret i 2 år med mit brand-navn og en ny kommer til og varemærkeregistrere det, står jeg så dårligere? ville de så kunne bede mig om at lukke mit, selv jeg kan dokumentere at jeg har eksisteret længst? eller hvordan hænger det sammen?

Som sagt er det jo ikke noget stort, ikke nu og her, og pengene til en varemærkeregistrering er mange for mit vedkommende nu, men er det noget som bare skal føjes til listen uanset hvad? eller er det penge ud af vinduet?

Men ja i bund og grund hvis jeg valgte at varemærkeregistrere, hvor meget bedre står jeg så, hvis en vælger at krænke mærket?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan læse om det i loven her https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=140030 specielt § 3 kan være af interesse. Hvis du kan bevise at du var først og varemærket har de særpræg der kræves (læs loven) så må andre ikke registrere det. Omvendt, er registrering en ekstra beskyttelse, men selve det, at du har taget det i brug først og kan bevise det og det har særpræg - betyder at andre ikke må krænke det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)