Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad stopper dig fra at sælge til kineserne?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer, sidder her en søndag aften og hygger lidt med nogle venner. Vi snakkede lidt om hvorfor der ikke er flere der sælger til kineserne..

Kunne være nice at høre lidt fra jer iværksættere hvad det er der stopper jer fra at sælge til dem?

Ville være nice at få fingeren på pulsen, og høre det fra første hånds kilder ;) 

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 20
Fra  ChinaSoft.dk Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Vores virksomhed sælger til kineserne og rådgiver også danske virksomheder, som ønsker at få deres brand / produkt ind i Kina. Det er normalt produkter eller services, som sælges online.

De udfordringer vi ofte møder hos nye kunder er: Hvordan sælger man online? Hvordan registrerer man sit domain .cn. Hvor hoster man? Hvordan sender man produkterne til kunderne? Hvordan tager man imod betaling? Hvordan virker onlinemarkedsføring Baidu / socialemedier såsom Weibo eller renren i Kina. Hvordan skal webdesign se ud på ex. en webshop, Hvordan beskytter man sit varemærke?

Jeg tror alle overstående punkter er en jungle for en dansk virksomhed, som ikke har folk i Kina eller erfaringen.

Det jeg mener som skal til før man kan komme i gang i Kina er virksomheder som din og vores, som kan vejlede og rådgive kunderne.

Anbefalingen er at finde et firma, som er i Kina, partner op med dem og læg ud med en detaljeret plan udførelsen.

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Vi sidder i Thailand og taenker det samme, hvad stopper Dansk Eksport til Asien. Her i Thailand ser man Tyske virksomheder tromle ind, enda ofte med made in germany som det yperste kvalitets brand.

Der er klart en del Danske firmaer her, men der er plads til mange flere.

Skyldes det at man i Danmark ikke er klar over at de stoorste forbrugere af luxus varer findes i Asien?

Tror man at alle i Asien lever for 1$ om dagen og spiser ris med fingrene?

Tyskerne har forstaaet det, og beholder en stor del af produktionen hjemme derfor den staerke ookonomi i Tyskland.

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er en ret interessant oplysning du kommer med. Kunne du komme med nogen eksempler på hvad det er Tyskland eksporter til Asien?   

 

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et rimeligt godt netvaerk af Tyskere i BKK, og min bedste ven i BKK er Tysker.

Dette er min personlige vudering ud fra det jeg oplever og ser, ikke resultatet af en undersoogelse.

I Thailand er Made in germany det samme som den yperligste kvalitet, fx var Thailand det land der koobte flest nye mercedes biler for nogle aar siden i dag er det formodentlig Kina.

I byggebranchen som er monster stor i Asien, levere Tyskerne det yperligste inden for termoruder, skydedoore, vinduesrammer fremstillet i Tyskland. Man bestiller og de levere inden for 3 uger. 

Firmaet http://www.hafele.com/de-en/about-us/346.asp er det eneste sted du kan koobe blandings batterier, badeasesories i EU kvalitet, selv IKEA Bangkok har deres produkter.

Bosh- gerolsteiner - Haribo - Bayer - kinder - rittersport - maggi -  stort set alle tyske ool - Thaiversionen af braedtspil som setlers etc bliver fremstillet i Tyskland ikke Kina, da det er billigere at fremstille den kvalitet i Tyskland fik jeg forklaret.

Naturligvis bliver der ogsaa fremstillet Tyske vare herude, som der ogsaa er tilfaeldet med Danske. fx. Addidas - Ecco etc

Nu er der Danske vare paa hylderne, men der mangler mange..  Jeg ser store muligheder for et firma som Hatting de vil stort set faa monopol straks, det er svaert at faa brood til at haeve korrekt i dette klima.

Arla burde oppe sig, de har et Thaifirma til deres distribution, de sover vist tungt derinde!

Skagen moobler, cocio, Toms,HTH, Velux samt moobel producenter, designere, arkitekter, rottebekaempelse, vandkontrol systemer, der er faktisk ikke mange som ikke kan lave foretning i Asien.

Men Tyskerne har faaet Thaierne til at syntes Made in Germany er det samme som bedst! Man burde kikke dem over skulderen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)