Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikaner påstår han har patent i DK - kan det passe?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det virkelig nødvendigt at spørge ?

Uanset om han kan gøre noget eller ej, så er det du har gjort forkert, uetisk og sikkert også ulovligt. Er ret sikker på at uanset hvad så vil du gøre bedst i at pakke sammen og bruge dit eget design i stedet for andres. Det du gør nu er på ingen måde langtidsholdbart.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er direkte ulovligt både i danmark og usa og jeg er ret sikker på at hvis det kom ud ville det skade både dit og dit firmas rygte. Lav dit eget of søg inspiration i stedet for at stjæle. Så kan du også se dig selv i spejlet i morgen.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan der findes ud af  - hvis hans Amerikanse patent US xxxxxxxx har et familiemedlem i

Danmark kan vi sagtens finde ud af det, så start med at finde/få hans US patent nummer eller US patent application (patent ansøgnings nummer) så kan der foretages den nævnte undersøgelse.

Der er vel ingen grund til at gætte -  eller krænke andres rettigheder vel !

mvh. og good luck

Mogens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

NielsenNielsen:

Jeg har netop startet en design virksomhed, ideen til det første produkt, har jeg fra en amerikansk designer

Umiddelbart går jeg ikke ind for at stjæle andres designs, men dette design var unikt fedt og ham som har fundet på designet, er blot hobby designer og han har ikke forsøgt at sætte sit produkt i produktion, eller forsøgt at tjene penge på det (og slet ikke i Danmark). Derfor tillod jeg mig at 'låne' hans design.

Men efter at jeg har lanceret mit produkt, har jeg selvfølgelig modtaget en mail fra ham, hvori han truer med advokat osv. Han har åbenbart et patent i USA, som han linker til. Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt han har patent på sit produkt i DK, og hvad hans muligheder er for at sagsøge mig.

debatten er vel så gammel at den bør være løst - men design har man ret til og det har intet med patent at gøre -det er helt almindelig ophavsret og den har man uanset man er hobby eller stor virksomhed - Der er altid copyright for den der laver et design. Du må ikke en gang tage en hobby fotografs billede og bruge kommercielt - uanset han ikke har tjent på det og bare lagt det på sin facebook eller andet - hold dig fra at kopiere design på den måde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)