Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/S, holding og kone i fleksjob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Nå, mit sidste indlæg ramte vidst loftet her på Amino, men jeg prøver frisk igen med et nyt spørgsmål :-)

Jeg påtænker at blive medejer af et firma som er et A/S. Jeg vil stifte et Holding som ApS til formålet.

Mine spørgsmål går nu på ejerskabet af holdingselskabet. Min kone får ledighedsydelse da hun pt. er i fleksjob.
1. Er der nogle ulemper ved at min kone står opført som medejer af holdingselskabet? F.eks. modregning i ledighedsydelse fordi hun er medejer af et firma?
2. Hvis hun nu mister sit fleksjob og er "almindelig ledig" vil hun så blive modregnet i sin ledighedsydelse som medejer af holdingselskabet?
3. Gør det nogen forskel om hun er medejer af holdingselskabet, da vi er gift med fælleseje og hvordan er hun stillet i tilfælde af skilsmisse og død?

På forhånd tak for konstruktive og brugbare svar :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok søge hjælp hos en en forstand på alt dette men normalt vil jeg tro at det får betydning- Ex ville det få klar betydning for dagpenge så hvorfor skal din kone dog være medejer ville være første spørgsmål - Jeg ville høre der hvor din kone får sin ledighedsydelse for at få deres helt konkrete bedømmelse - det er jo ikke noget at skjule og min bedømmelse - men ud fra dagpenge - er at det får stor betydning

Normalt gør det ikke forskel i forhold til dit spørgsmål 3 hvis i har fælleseje

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsinge
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  IT Eksperten ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Din kone må ikke eje eller være medejer af en virksomhed, i så fald mister hun sin fleksjob bevilling og retten til fleksydelse osv.

Jeg har selv stået med samme overvejelser og haft en dialog med Jobcenter om dette, derfor tag en snak med kommunens Jobcenter omkring det, de vil kunne besvare alle spørgsmål.

Mvh

/Michael

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, jobcentret bliver kontaktet :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)