Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk bundet til forhandler?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har i dag været oppe og besøge en bilforhandler. Han får min fars oplysninger for at tjekke om han kan godkendes i deres ''system'' for at købe bilen. Vi ser en masse muligheder og jeg siger så at det tror jeg gerne min far vil være med på - da vi går siger han så tillykke med din nye bil. 

han har fået fødselsdag, personnummer, adreasse og telefonnummer. INTET ANDET. Heller ikke underskrift fra hverken min far eller jeg. 

- Er jeg nu bundet til at købe bilen eller skal der være underskrift på? og om ikke andet kan han så gøre noget så længe han hverken har kontonummer, reg. nummer eller underskrift? 

Håber i kan hjælpe Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej der skal være en beviselig aftale, normalt en underskrift. Mundtligt er normalt lige så bindende, men her har man jo bevisproblem, hvis I siger I bare syntes det så godt ud og gav cpr for at forhandleren kunne checke din far i nogle systemer.
I må bare hurtigt skriftligt gøre klar, at I ikke ønsker bilen og ikke har givet et OK
Jeg tror nu nok forhandleren ved, at man underskriver købsaftale mm

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tusind tak. 

Du siger så det er smartest at jeg bare mailer til ham med det samme? 
Tænker også at så kan man jo se at samme dag som de løsninger han udskrev er samme dato som jeg skriver tilbage at det vil jeg ikke? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis du tror han regner handlen for gennemført så er det jo med at være hurtig med at forklare det er en misforståelse så han ikke bekostet registrering osv - og derved bliver mere besværlig, men overordnet vil han nok være klar over, at han ikke har afsluttet en handel ved at sige - tillykke med handlen - men i skulle måske nok der ha sagt - vi har ikke handlet endnu

bare vær hurtig og har I intet underskrevet og ved I ikke har slået hånd og sagt JA - klart og tydeligt - så sker der ikke noget - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)