Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig hæftelse i ApS - når det er angivet i kontrakten?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi står og skal have lukket et ApS ned. Vi er blevet behandlet skidt af en leasing leverandør, og har valgt ikke at betale deres regning. Dog står der i kontrakten, at der er personlig hæftelse for underskrivende person hvis Lejer (virksomheden) ikke er i stand til opfyldelse. Måske er den en standart kontrakt, men hvilke regler er egentlig gældende såfremt vi ikke vil betale denne faktura samt ønsker at lukke virksomheden ned? - Er det kontrakten som er gældende eller de regler der er lavet for et ApS? - dvs. vi ikke hæfter uanset hvad der måtte være angivet i kontrakten? I øvrigt er det et holding selskab der står som som ejer af anparterne i pågældende virksomhed, hvis det gør en forskel.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mere kompliceret end som sådan - alene en hurtig søgning på google gav mig en masse viden om, hvilke faktorer som kan spille ind.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja vist kan det være kompliceret men har en ejer skrevet under på at han personligt ansvarer for kontrakten, så kan det jo lidt afhængigt af udformning være en selvskyldnerklausul, og så ville jeg nok omg få en advokatvurdering, for mit bud er, at det er personlig hæftelse
Det kan man sagtens påtage sig i et ApS, over for bank er det nærmest standard
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Tak for dit svar :)

Jeg lavede selv google søgningen, men der var intet svar på netop min situation. Der er den mere generelle, som omfatter at man har påtaget sig flere udgifter efter man var klar over virksomheden ikke kunne betale. Det er ikke tilfælder her. Tror i bund og grund det er et spørgsmål om det er kontrakten som er gældende eller det er de regler der er lavet for ApS.

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som ejer og/eller stifter af et selskab kan man godt indgå en gyldig aftale om personlig hæftelse. Dette er et gængs redskab, der eksempelvis ofte bruges af banker.

Men hvis aftalen skal kunne bruges til at rette kravet mod ejeren/stifteren skal det i aftalen om personlig hæftelse konkret være angivet hvem, der hæfter personligt.  Det skal således tydeligt fremgå hvem, der hæfter personligt, så der ikke kan opstå tvivl herom.

Det vil sige, at hvis leverandøren i aftalen har angivet konkret hvem, der hæfter personligt - og disse personer har tiltrådt denne aftale - så er disse personer også bundet heraf.

 

Med venlig hilsen

 

Anja Linde

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Det står beskrevet som personlig hæftelse for den underskrivende person, og der står vel navn tydeligt.
En ansat KUNNE MÅSKE sIge at det så han ikke, men er underskriver medejer af det ApS der lukkes, så er jeg ret sikker på a den fanger.
Selve ApS reglerne overruler ikke aftaler om anden form for hæfelse hvis hæftelsen er tydelig og indgået af en myndig
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar (både "Cookie" og Anja).

Leverandøren har angivet navn mv. på kontrakten. Leverandøren har anvendt mindre fine forretningsmetoder og det har presset prisen op uden der var en aftale herom, og det er ikke fair jeg skal betale for det - derfor er vi havnet i den her kedelige situation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Og derfor skal du ha fat i en advokat med en gang, han må så se om noget i metoder kan begrunde at der ikke skal honoreres personligt ansvar som jo er indgået. Det er muligt der kan forhandles kompromis hvis der er anvendt ufine metoder, men den virker lidt opad bakke
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)