Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere personlig konkurs hvad nu???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gik desværre personlig konkurs med en stor gæld, og en helt del til skat ca.kr.800.000,-
Jeg har det skidt med det, og fik endvidere afslag på gældssanering grundet at kæresten jeg bor med ejer hus.
Jeg brænder stadig for at være iværksætter og ville høre om der er nogen der har et godt råd til hvordan man kan komme igang igen.
Jeg er lige startet afdragsordning hos skat med 600.- pr. Mdr. Indtil videre.
Vil gætte på skat vil bede om stor sikkerhedsstillelser ved opstart igen, hvilket er klart og hvilket selvfølgelig er umuligt i min situation.
Jeg ser frem til og håber på der er nogle kloge hoveder herinde ;-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen plejer at sige, så skal du bare starte et SMBA sammen med en onkel, men dels tager det lang tid, dels tror jeg de er meget nøje med at undersøge stiftere, dels er det ikke rigtigt at rode med den slags, hvis ikke det er præcist det man gør.¨

Du har jo næppe mulighed for at stifte selskab, aps med 80.000 kr og så ville jeg tage fat i skat og hære dem, hvad de vil ha for krav hvis du skal starte op. Det er klart, at hvis det var som maler du gik ned med knapt en mio til skat, og det er noget lignende du vil starte, så er det i høj grad op ad bakke - men omvendt, deres krav skal jo ikke kunne overstige hvad der svarer til en forventet moms afregning + skat OG de får jo ikke deres penge hvis du går og ikke har noget at lave, hvilket en del hos skat kan indse.

Ellers er det jo nok med at tage alle de malerjobs som ansat som du overhovedet kan få fingre i, og alt andet du kan lave, så du i en længere periode kan overholde tilbagebetalinger og holde eget og familiens hoved oppe, og måske skyde selvstændigheden lidt ud - hvis ikke skat er til at tale med

Næste år kommer IVS som er selskaber med kapitalkrav på 1 kr, men om der der vil være krav om stifter skal være gældsfri til skat tør jeg ikke sige.

Om din kone kan stifte personlig virksomhed eller et selskab og simpelthen ansætte dig kan vel også undersøges, men så skal hun jo ikke gerne om x år stå med håret i postkassen, så din gæld skal jo ikke komme fra den daglige drift men fra et eller andet helt uforudset, for ellers er der jo grund til at tro, at det næste også bryder ned?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for dit svar jeg må nok hellere ringe og snakke med skat.
Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Lovforslaget forligger nu er det de sammen regler som gælder for ApS og A/S der kommer til gælde for IVS.

Han du ikke overholdt dine betalinger til Skat i forbindelse moms osv. kan det godt blive et problem, men synes helt klart også det er en god ide at ringe til dem og tage en snak med dem. Dialog er tit vejen frem. Du virker jo heldigvis også til at være på rette vej, i form af at du afbetaler på din gæld. Det må også betyde noget for Skat, selv om det med de nuværende 600 kr. har lange udsigter inden gælden er afviklet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Næste år kommer IVS som er selskaber med kapitalkrav på 1 kr, men om der der vil være krav om stifter skal være gældsfri til skat tør jeg ikke sige

Du kan såment stifte lige så mange selskaber som du har råd til. Spørgsmålet er mere om SKAT vil lade selskaberne momsregistrere. Det er surt at have brugt en masse penge på at have stiftet et selskab og så ikke kunne stille den fornødne sikkerhed for en momsregistrering.

Som Cookie er inde på - så må SKAT ikke stille krav om højere sikkerhed end det beløb der skal afregnes til SKAT i en periode. Hvis du vil starte op igen så kunne det være en godt ide at lave en forretningsplan og et tilhørede budget i samarbejde med en godkendt revisor. Det er med til at styrke din position i forhold til SKAT at have en godkendt revisor med ind over. Revisoren stiller noget af hans goodwill til rådighed.

Nogen gange kan det hjælpe at tilbyde SKAT at gå på forkortet afregning og evt. kombinere det med at lade enten revisor eller bogholder stå for regnskab.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Nogen gange kan det hjælpe at tilbyde SKAT at gå på forkortet afregning og evt. kombinere det med at lade enten revisor eller bogholder stå for regnskab.
Helt enig - det er ofte der den går galt - både overfor skat/moms i sådan en situation, og i mange tilfælde med bank som mange mener ikke vil låne ud - hvilket de faktisk lever af - men man får ikke talt samme sprog.¨

Tag en revisor med til et sådan møde, det vil ofte hjælpe, og står en proff for regnskabet tilmed, så er man endnu et stykke vej.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en færdig forretningsplan for en opstartsvirksomhed med alle de famøse tal, er der så en revisor I kan anbefale? Regner god ikke personligt og skulle i banken i denne omgang, men det altid rart få en revisor ord for at primært tallene ikke er skudt helt ved siden af.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Enten ring til en i Holbæk, det er nemmest hvis han en dag skal med i banken, eller i hillerød sidder en god
http://www.erhvervs-consult.dk/
Tonny er god
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak skal du have. Tror jeg vil vælge omtalte Tonny. En god revisor er guld værd.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)