Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt mellem foredragsholder og It firma for opstart af hjemmeside og søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er foredragholder i det små, jeg er blevet tilbudt følgende kontrakt af et firma for opstart af hjemmesiden og løbende support samt søgemaskineoptimering: (Ved godt det er temmelig lang mail men har brug for et svar).

Hej Kasper,
Det følgende er det tilbud, Peter og jeg kan stille dig. Lad mig kort skitsere, hvad vi bringer til bordet. Tid og viden er de værdier, vi mest af alt bidrager med. 
* Konstruktion af hjemmeside m. design, kategorier, indholdsopsætning og søgemaskineoptimering.
* Hosting, domæne og support.
* Driften af hjemmesiden - vedvarende optimering af søgetermer, nyhedsbrev, evt. andre features, et månedligt møde, hvor vi diskuterer strategi for hjemmesiden. 
* Vedledning til søgemaskineoptimerende tekst-skrivning, tags, kategorisering.
Vi laver ikke bare en hjemmeside - vi driver din virksomhed i samarbejde med dig. Du har beslutningsretten, men det er vores arbejde og knowhow der skaffer dig adgang til din kundegruppe - og vil løber den risiko, at al vores tid er spildt.
Det ovenstående værdisætter vi på følgende måde. 80% til Kasper, 20% til [Firmanavn fjernet af moderator] af alt, hvad firmaet tjener i al fremtid. Efter 5 år, kan du når som helst få os helt ud af foretagendet, ved at betale os 50.000 kroner - du vil så skulle have et andet firma, til at varetage de opgaver, vi står for.
Vi forestiller os, at vi en periode bør have reklamer på hjemmesiden, som så skal skiftes ud i takt med, du får succes med dine foredrags/coaching ydelser.
Vi håber, du er med på vognen, Kasper. Vi synes, vi står overfor en unik mulighed. Vi får adgang til din viden og mulige succes som foredragsholder. Du får vores hjælp til at komme tæt på de mennesker, der skal købe dit produkt.
 
 
Umiddelbart er dette IKKE en særlig god idé hvis jeg ikke er tilfreds med deres hjemmeside og løbende søgemaskinoptimering, så er det temmelig dyrt at komme ud af igen. Fordelen er en hjemmeside på "afbetaling", da jeg ikke tør invistere 30.000 på en hjemmeside der ligger top 3. 
Det skal lige siges at det omhandler opstart og søgemaskineoptimering af en hjemmeside for mine foredrag, og
det "firmaet" håber er at jeg bliver mega rig på det, og at en prof. hjemmeside der kommer højt op i google ved søgning normalt koster 20-30.000 at få lavet, og løbende søgemaskineoptimering koster 3500/,mrd. generelt.
Det er dog temmelig mange penge efter 5 år jeg skal betale for at komme ud af det, hvis jeg kun får 2 foredag om mrd til 1000 kr. stk. + de har taget 20%. 5000 er mere rimeligt. Det der er hvis jeg IKKE køber mig ud er hvordan jeg kan sikre mig at jeg er tilfreds med deres service - hvordan kommer jeg ud af det hvis jeg ikke er og ikke har pengene?  
 
Derfor er følgende mine forslag til aftale og forsøg på sikring af et min. af service fra deres side. Jeg er i tvivl om hvordan jeg reelt kan vide om hjemmesiden er top 3, da det i min egen søgning vist nok også er afhængig af det antal gange jeg hasr søgt på det.
En prøvekontrakt på et år med 40% kunne også være en mulighed. Hvad siger i?
 

80% til mig + mulighed købe ud 5 år. for 25% af det foregående års indtægt, (altid), min. 5.000, dog max. 50.000 kr. Eller når i har tjent 100.000, her igen med 25% af sidste års indtægt, dog min. 5.000 eller max. 50.000

 

Arg 5000: Eks. 10.000: 5 år x12 mrd.x2 foredrag x 1000 kr. = 10.400 = Hele min indtjening i denne periode!

 

20% til jer UNDTAGET faste steder for foredrag, eller skaffet via. psykinfo.

 

Betingelser for at i ikke bare opsiger kontrakten/misligeholder afholder aftalen:

(Ellers temmelig spildt arbejde).

  1. – Det er jeres forpligtigelse at Hjemmesiden skal ligge top 3 i mindst 75% af tiden, min. top 5, for at kontrakten holder. Ellers kan jeg opsige den hvornår det skal være, uden binding, og hjemmesiden overgår hermed fuldt ud til mig. Herefter er jeg fri til at finde andre til at servicere hjemmesiden. Dette skal gælde altid.

(Mht. at artiklerne er en forudsætning for at være top 3, er det fuldt ud i min interesse at dette gælder grundet 80% af intægterne).

  1. - Desuden vil indtægten være 0% til jer, så længe ovennævnte forudsætning ikke er opfyldt.
  2. – Kontrakten er bindende for jer de første 5 år, herefter kan i frit opsige kontrakten.
  3. – Dokumentation for ændringer på hjemmesiden og møder af sammenlagt 2 timers varighed fra uptext, OG dok. For min. 3 timers arbejde med artikler eller fora fra mig, skal foreligge. Ellers kan kontrakten opsiges uden yderligere varsel.
  4. (– Når kontrakten er opsagt er hjemmesiden ejet helt af Kasper)

 

 

Når kontrakten opsiges, kan kontrakten genforhandles, med en rimelig aftale om et løbende fast abonnement hos [Firmanavn fjernet af moderator], med en god månedlig pris.

-         *(Artiklerne skal være et min. af …../mrd., ellers kan i opsige den.

 

 

  • TIDEN: Spørg Jeppe hvor meget tid bruge? Hvordan dokumentere?
  • ( Det kan blive til min fordel hvis H > F = 80%).
  • *(kan det lade sig gøre at måle på)? Top 3?

 

 

ANDRE MULIGHEDER:

A. Prøvekontrakt på et år, med 40% til [Firmanavn fjernet af moderator].

Her kan vurderes indsatser om indtjening.

Kontrakten kan opsiges af begge parter. *(Også [Firmanavn fjernet af moderator] interesse i at få dette afsluttet hvis ingen indtjening).

 

ANDRE KLAUSULER:

Reklamer: Jeg har vetoret mht. hvilke reklamer der skal på. *(Det kan ødelægge forretningsgrundlaget!)

 

Kode til hjemmeside: Tilhører fuldt ud Kasper

 

Datoer for hvad laves hvornår.
 

 

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Kasper

Jeg har ikke nærlæst hele dit lange indlæg, jeg stoppede umiddelbart efter dette afsnit:

Kasperfp:
Det ovenstående værdisætter vi på følgende måde. 80% til Kasper, 20% til [Firmanavn fjernet af moderator] af alt, hvad firmaet tjener i al fremtid.

Mit råd til dig er - lad være - prøv at forestil dig at du sælger helt vildt mange foredrag via andre kanaler end din hjemmeside, så skal du stadig afgive 20% af dit salg til dem. Du er så yderligere bundet af aftalen, så du kun kan komme ud ved at betale dem.

Du skal kun gøre det her, hvis du vil aflevere din forretning til dem og blive "ansat" uden rettigheder i deres virksomhed.

Det behøver ikke være dyrt at få lavet en god søgemaskineoptimeret hjemmeside, der er flere gode webudviklere der også tager hensyn til SEO i deres opbygning og vejledning.

To gode bud på Aminoer kunne være Thomas Frost eller Lars Bachmann

Personligt ville jeg tage en snak med en af dem, og jeg ville aldrig "købe" en simpel ydelse som en hjemmeside, ved at betale med 20% af min forretning.

Held og lykke med projektet
/Brian 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Tak for hjælpen.

Ja det er temmelig meget at garantere for.

Det er dog en fordel at man ikke skal ud at finde penge for opstart af en hjemmeside og penge hver måned for søgemaskineoptimering,

Jeg tænker at undtage de foredrag jeg har i forvejen fra dette.

men jeg tænker at hvis jeg efter 5 år kan købe mig fri af 25% af sidste års indtægt, max. 50.000, og hvis de har tjent 100.000 ophører det også med 20%, ville det måske være rimeligt nok. Men ikke hvis jeg er utilfreds med deres service, og gerne vil ud af det før 5 år. Men jeg ved ikke om man kan vide om ens hjemmeside ligger top 3 i søgning indenfor søgeområdet.

En prøvekontrakt på et år med 40% til dem ville måske være en bedre idé.

 

E

Bare ikke hvis

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasperfp:
En prøvekontrakt på et år med 40% til dem ville måske være en bedre idé.

Beklager hvis jeg ikke giver det svar du ønsker, men ligemeget hvordan du vinkler den - så synes jeg det er en dårlig ide at du afgiver noget af din forretning, for lidt konsulentarbejde.

Alene de 50.000 du skal give for at købe dig fri kan du få lavet meget hjemmeside og SEO for.

Hvis min moral var anderledes, så tilbød jeg dig gerne at lave samme aftale for det halve ;-)

Men det er din biks, så du bestemmer selvfølgelig selv - men jeg kommer aldrig til at synes om ideen eller tankerne bag.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Jeg må erklære mig helt enig med Brian.

Og oven i det vil jeg tilføje: LØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØBBBBBBB

 

For mig at se, er det en ganske vanvittig aftale at indgå. Du bør holde dig væk og se på nogle alternativer

 

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart synes jeg bedre om en billig hjemmeside og Adwords til trafik.

Det giver et mere scalerbart setup, du selv har kontrol over.

For et sted mellem 5 og 10.000 kan du sagtens få et SEO optimeret website, herefter kan du lade det vokse med mere SEO og adwords alt efter hvad du får ind på dine foredrag.

Hvad hvis du bliver syg ? skal du så betale dem noget ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det virker som en rigtigt dårlig aftale.

Dygtige SEO-folk er ikke nødt til at binde deres kunder og kræve 50.000 kroner, hvis de ikke leverer et godt nok stykke arbejde.

Jeg er enig med de andre i, at du skal tage benene på nakken og finde en troværdig leverandør i stedet for. 

Blandt andre følgende Aminoer kan med garanti både hjælpe dig med et website og SEO, og de er til at stole på:

Det der kan du godt gå hen og blive meget ked af. :-)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige uddybende:

Du kan få en ung Amino til at lave dig et rigtigt flot Wordpress-website til noget der minder om 3-7.000 kroner. Så er du 100 % kørende på dén front.

Derudover kan du for en tusindekroneseddel eller to komme rigtigt godt i gang med AdWords. Hør fx Troels Kjems ad.

Og med et abonnement på SEO fra fx en af de ovenstående (der bliver du ikke bundet og du får ikke en dummebøde på 50.000 kroner) er du også sikret succes på den lange front.

Sværere og værre end det behøver det ikke at være.

Held og lykke! 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes godt nok det lyder som en dårlig handel for dig Kasper.
Som flere herinde skriver, kan man virkelig få meget AdWords og hjemmeside for de 50.000 kr det vil koste dig at komme ud af aftalen.

Mit råd til dig vil være, at kigge dig om en ekstra gang efter en anden virksomhed. Jeg er 100% sikker på du kan få meget mere for pengene andre steder.

Held og lykke med dit projekt.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg stod i samme situation som ny foredragsholder i 2009. Jeg endte med at prøve selv. Guides til opsætning af fx Wordpress kan du finde på nettet. Hosting er relativt billigt. Dernæst kan du købe et standard design eller få en flink amino til at bygge et til dig. Ved at du selv roder med det, så har du også selv kontrollen; du kan ændre tingene, når det passer dig. Søgemaskineoptimering og brug af AdWords kan du få et godt indblik i ved at læse Thomas Rosenstands bøger.

Du kunne overveje at deltage i en inspirationsdag for nye foredragsholdere eller bare læse lidt på Anders Gisselmanns blog.

Endelig kan du overveje hvor meget energi du skal lægge i hjemmeside, seo og AdWords. Indholdet på din side er også vigtigt. Desuden kan foredrag også sælges ved at man tager telefonen og ringer til folk, det kan sælges via anbefalinger, foredragslister og via bureauer. Det sagt så bør du som minimum have en hjemmeside med et rimeligt design, som kan findes via Google og med en tekst der er til at forstå.

Med venlige hilsner

Søren Sjøgren

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)