Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette selvtægt ?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Virker lidt underligt at personen har afleveret noget som ikke er betalt. Må jo næsten være bekendt med det kunne blive et problem og få varen tilbage. Spørgsmålet er måske om det var hans måde at lade handle gå retur.

Vil også helt klart mene du rent juridisk ikke må tilbageholde varen, selv om den ikke er betalt. Det er reelt kun fogeden der kan gøre dette. Det ikke sjovt og være kreditor i Danmark der skal hente sine pengene hjem....

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
er dette lige efter bogen ?

Nej, men kan være der ikke er nogen der gør noget ved at du kræver dit tilgodehavende før udlevering. Bemærk dog at det kan stille dig i en uheldig situation.

Ret beset har du solgt en vare på kredit og hvis ikke du har taget ejendomsforbehold, så tilhører varen kunden. Jeg ved ikke om kunden kan hæve købet hvis ikke du leverer genstanden tilbage, men tag fat i en advokat der kan skitsere det for dig, hvis der er penge i det.

 

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Hvor fik du det morsom ind ?

Det er i mit univers ret så morsomt at fjolset tillader sig at bede dig komme og afhente varen, vel vidende han skylder dig penge for den..

men den røg vist til jorden !!

 

 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Johnny: glem alt om selvtægt. Du har varen og den kan hentes mod betaling kontant. Længere er den ikke uanset juridiske forslag. Mange her vil komme med diverse lovparagraffer, men det ender der. Alt dette under forudsætning af, at hændelsesforløbet er som du beskriver.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Villumsen:

Du må tilbageholde varen indtil kunden betaler for den service du har udført på produktet, se nærmere her:

http://www.ret-raad.dk/offices/randers/business/articles/article%20list/lovlig%20tilbageholdelse%20eller%20ulovlig%20selvtaegt.aspx#.UXmMbUqbUik

MVH

Kim

Du er helt gal på den Kim. Prøv lige at læs det igennem, og så vil du se at, du tager fejl.

Et lille smuthul kunne dog være, at hvis vinterservicetjekket kræver betaling, at du så kræver kontant betaling for servicetjekket , før du vil udleverer genstanden til din kunde. Og er du lidt snu, kunne de bare smide et ekstra beløb på for service, som modsvarer det din kunde skylder dig. På den måde ville du faktisk være i din gode ret til at tilbageholde dit produkt.

Jeg vil dog lige indskyde at du nok ikke kan smide et helt og fuldstændigt urimeligt beløb oveni. Men nu ved jeg ikke om vi snakker tusinder eller hundreder af kroner i det her tilfælde. 

mvh

Simon

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Og er du lidt snu, kunne de bare smide et ekstra beløb på for service, som modsvarer det din kunde skylder dig

Det er nok lige svært nok at smide 29500,- oven i :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, det er for meget...

Men jeg ville helt sikkert trække servicegebyret til grænsen af det anstændige, og betaler han det kontant...jamen så er du forpligtiget til at udlevere varen....sorry, men længere er den ikke. 

Man skulle være svindler i Danmark, de har det sgu nemt til tider

Hvis nu din køber ikke er alt for snu, så gør ligesom en anden også har nævnt - Sig du ikke vil udlevere varen, hvis han ikke selv kender til reglerne, kan det være at du kan overbevise ham om at du er i din gode ret til det.

Ps Jeg synes det lyder helt vanvittigt frækt at han ringer og beder om service på et produkt han nægter at betale for. Er det fuldstændigt utænkeligt at din køber er enten flyttet, analfabet, blind, spiser posten i søvne, har en samboende som kasserer hans breve, bestukket postmanden til ikke at aflevere regninger, og derved ikke har set dine skrivelser ?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Men jeg ville helt sikkert trække servicegebyret til grænsen af det anstændige, og betaler han det kontant...jamen så er du forpligtiget til at udlevere varen....sorry, men længere er den ikke. 

Hvorfor er han forpligtet til at udlevere den? Når kunden indbetaler prisen for servicegebyret, så er det jo bare et afdrag på den oprindelige gæld, så servicegebyret vil være udestående indtil kunden har betalt hele prisen på robotten.

Uanset hvad du siger her, så kan kunden ikke påstå, at det er servicegebyret, han har betalt, I praksis er kunden på den her, da det er sælger, der bestemmer hvilken del af regningen som indbetalingen dækker.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Du er helt gal på den Kim. Prøv lige at læs det igennem, og så vil du se at, du tager fejl.

Et lille smuthul kunne dog være, at hvis vinterservicetjekket kræver betaling, at du så kræver kontant betaling for servicetjekket , før du vil udleverer genstanden til din kunde. Og er du lidt snu, kunne de bare smide et ekstra beløb på for service, som modsvarer det din kunde skylder dig. På den måde ville du faktisk være i din gode ret til at tilbageholde dit produkt.

Hvis jeg nu er helt galt på den, hvorfor spekulerer du så i at der skal lægges ekstra beløb for service tjekket.

Vi snakker ikke rimelighed men rent jura

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)