Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Selskabsblanket til ApS, SMBA osv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er i gang med at starte et SMBA med en ven, og vi skal have udfyldt selskabsblanketten. Den kan findes på følgende link:
http://www.virk.dk/integration/54628

Vi er dog kommet i tvivl omkring nogle af delene i den og tænkte om der var nogen som kunne hjælpe.
Der står på s. 6 om kapitalforhøjelse at man skal som ny startet virksomhed udfylde H2 som hedder Kapitalforhøjelse, men da vi ikke er opstartet virker det underligt at skulle lave en kapitalforhøjelse, fordi vi lige ovenover i H1 har angivet kapital indskud og hvor meget der er sat ind.

Derudover er der punktet H3, som hedder Komplementarernes indskud nominelt beløb.:
Går ud fra at dette er mit indskud og min vens indskud også self. den mængde vi indskyder hver især.

Vi har også spørgsmål til del F som hedder Ledelsesvejledning:
Her skal angives hvad de enkelte personer indtræder som, er det nok at angive os begge som stiftere, da vi begge er med til at stifte selskabet og begge deltager på lige fod, eller er der andre roller vi bør angive?

mvh.

jvk

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er slet ikke i den selskabsstruktur, så kan kun give et råd. Ring til Skat og spørg. De er rigtig flinke og kan helt sikkert give det præcise og de rigtig svar.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)