Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sydamerika

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ..

Jeg leger med tanken om at bosætte mig i Sydamerika i en periode. Det er sådan jeg har boet og rejst sammenlagt ca. 3,5 år i Mellem og Sydamerika. På den baggrund taler jeg et yderst fornuftigt spansk. Af og til er jeg, når det passer ift. mit arbejde, rejseleder for danskere på diverse ture i Sydamerika, så har en god løbende "berøring" med kontinentet.

Jeg er 36 år, har ingen børn eller kæreste p.t. Med andre ord der er ikke rigtig noget der skulle holde mig tilbage.
Jeg arb. indenfor det finansielle. Jeg har tidl. været selvstændig med diverse websites bl.a. Boligudland.dk , som jeg har solgt videre.
Det er slet ikke sådan jeg ikke kan holde min tilværelse ud her i DK, men enten skal jeg blive selvstændig med noget her (mit job er sgu ok, men kender I ikke det, at det skal sgu ikke være det resten af livet) eller også hiver eventyrlysten i mig = Sydamerika. Så har nogle af jer et spændende projekt  her i DK så kontakt mig endelig :=)

Jeg har et godt kendskab til langt de fleste lande i Sydamerika - jeg overvejer flg.:
Argentina: For: Meget europæisk og ting fungerer efter sydamerikanske forhold. Imod: Blevet rigtig dyrt.
Chile: Lidt samme argumenter som Argentina. Dog ikke helt så dyrt - og Chile er virkelig i vækst/der sker en masse.
Colombia: For: Land i ekstrem vækst og landet er ikke at betragte som farligt som før i tiden jf. guerilla konflikten m.v. Imod: Stadig et land man skal se sig godt for i.
Brasilien: For: Stadig godt gang i væksten, og bare et fedt land. I mod: Jeg taler ikke sproget (portugisisk) samt det er blevet hundedyrt.
Peru: For: Ekstremt billigt. Land i kraftig vækst. I mod: Mere "primitivt".
Ecuador: For: Ekstremt billigt. Land i kraftig vækst. I mod: Mere "primitivt".

Jeg har en ejerlejlighed i DK - og salget fra den kunne indbringe en rigtig god startkapital - umiddelbart overvejer jeg dog mest at leje den ud, da jeg 1) Jeg vil kunne tjene fornuftigt på den ved at udleje den samt det er rart at have en base at komme tilbage til hvis det "ikke skulle gå". Udover det har jeg dog likvider til at kunne klare mig for i en pæn periode/el. bruge som startkapital til virksomhed.

Mine overvejelser går på alt fra at starte noget hostel på den caribiske kyst i Colombia, import/eksport, lave en restaurant eller bar, til at finde mig et helt normalt arbejde i et af landene.

Mine spm. går på bl.a. følgende:
- Nogle med gode ideer til virksomhed? - Det næste er at jeg ikke aner hvordan man driver virksomhed i et fremmed land ift. alt det praktiske.
- Nogle der ved hvordan man hurtigt og overskueligt kan finde ud af hvilke danske virksomheder der opererer i Sydamerika (jeg er med på de helt store som Mærsk, Novo, m.v.).
- Nogle der allerede driver virksomhed/arbejder i Sydamerika og kan komme med gode råd/kontaktinfo?
- Andet I tænkte der ville være gavnlige inputs/råd?

På forhånd MANGE tak for hjælpen.

:=))


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har selv boet og startet virksomhed i Chile & Peru, så vil helt klart anbefale dig at følge drømmene og tage derned. Colombia og Brazil har jeg desværre endnu ikke været i, men Ecuador har jeg rejst lidt rundt i.

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at tage til Chile. Hold øje med Start-Up Chile (http://startupchile.org/) og deltag evt. i deres netværksmøder. Ikke alene vil du få en masse kontakter til iværksættere fra hele verden, men det kan jo også være du kan finde et StartUp dernede som du kan hoppe med på! Chile er fantastisk og deres startup miljø er (ihvertfald da jeg sidst boede der, 2012) kraftigt voksende med både lokale og udlændinge som springer ud i det. Specielt mange tech startups, men selvfølgelig også andre typer iværksættere som er med i StartUp Chile.

I Brazillien er et lignende project (http://thenextweb.com/la/2013/03/24/an-in-depth-look-at-start-up-brasil/) vist for nyligt begyndt, men igen har jeg ikke så meget erfaring med Brazilien.

Peru er stadig langt fra samme niveau some Chile, både i forbindelse med iværksættere og - som du selv nævner - "lidt primitivt". Lima er en fantastisk by som man elsker og hader, men den er kaotisk og et helvede hvis man tager meget rundt mellem de forskellige distrikter. (Trafikken er et helvede og der er ingen ordentlig offentlig transport)

Håber du kunne bruge det til noget, og ellers er du velkommen til at fyre nogle flere spørgsmål afsted.

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Mange tak for informativt og spændende svar.

Hvad har du selv startet virksomhed op indenfor i Chile og Brasilien?

Rigtig god søndag..

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chico. Hvad endte du med at gøre. Har selv samme planer efter at have boet 10 år i Spanien

vh

Joergen

Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola como estas todos!! :-) Puedo ver que algunos hablan y entienden español :-) 

Jeg kommer fra Colombia, men jeg bor lige nu i Dk siden 2010.. Jeg læser markedsføringsøkonom på 3 semester... Jeg vil meget gerne arbejde med internationale virksomheder, der måske interesseret i at åbne nye markeder i Sydamerika, eller allerede bliv etableret i Sydamerika .. der er mange spændende ting at gøre i Sydamerika.. måske i Colombia .. Jeg har gode ideer! Jeg kan lide udfordringerne, også opnå dem!

Saludos

Sindy Perez

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Indtil videre er jeg stadig hjemme, men afsøger/undersøger stadig muligheder.

Har du været selvstændig i Spanien?

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sindy

Espero que te gusta vivir aqui en Dinamarca. He estado 1 mes en tu pais maraviloso :=)))

Kan du anbefale nogle små (som fra nærmest ingen indbyggere til max. 100.000), uspolerede, smukke kystbyer i Colombia (Ikke Taganga)?

Llevo como 3,5 anos en Sudamerica viviendo y viajando...

Saludos...

H

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, ja, jeg har været og er fortsat selvstændig i Spanien. Med spanske ansatte og rettet mod det spanske marked. Jeg tænker fortsat meget over at lave et eller andet i Sydamerika, men kan ikke rigtig finde den rigtige model derovertil...

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er du selvstændig indenfor i Spanien?

Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Chico

Super que has estado por Colombia ;) hvad mener du med ikke Taganga?

Cuéntame cuales son tus planes?  a lo que te refieres a max 100.000?? y ver si te puedo ayudar :-)

Saludes

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)