Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejers rettigheder under opsigelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har tidligere købt og overtaget en frisørsalon med inventar, godwill m.m.. Jeg har nu valgt at flytte min salon, da huslejen er blevet for høj. Jeg har opsagt lejemåelt til fraflytning.

Pludselig ser jeg at udlejer har sat min butik til leje som i den lokale avis som igangværende frisørsalon, med indretning og det hele uden nøglepenge og goodwill. Har udlejer ret til dette. I min lejekontrakt har jeg afståelses og fremleje ret.

 

Jeg har forståelse for at han sætter butikken til leje, da jjeg har opsagt denne, men jeg føler at han "sælger" min butik. Er der ikke nogen diskretion eller regler om beskyttelse indenfor erhvervsudlejning?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Check din lejekontrakt den beskriver hvad du og udlejer må/kan.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, men der står intet om dette. Jeg er enig i, at udlejer kan sætte mit lejemål til leje, men jeg undrer mig óver at han kan udbyde mit inventar, kundekreds m.m..

 

Jeg har iflg. lejekontrakten afståelsesret , denne kan jeg vel tillade mig at benytte også i opsigelsesperioden. Der står intet i kontrakten om, at ved opsigelse frafalder afståelsesretten.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

Ditte Petersen:
Jeg har iflg. lejekontrakten afståelsesret , denne kan jeg vel tillade mig at benytte også i opsigelsesperioden. Der står intet i kontrakten om, at ved opsigelse frafalder afståelsesretten.

Hvis du har opsagt lejemålet har du samtidig fraskrevet dig afståelsesret og fremleje ret, du har jo givet udlejer rådighed over lejemåler når opsigelsesperioden er udløbet.

Men inventaret er, ud fra hvad du skriver, dit så det tager du naturligvis med dig når du flytter, så har udlejer et problem, hvis han har lovet en ny lejer det.

Hvis du har meddelt udlejer at indretningen bliver efter du er fraflyttet, kan han sagtens gøre som han gør; men ellers er inventaret dit og det kan han således ikke råde over, til gengæld kan han kræve at du fjerner det.

MVH

Kim

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte, 

Som udgangspunkt skal du tjekke hvad der står i din lejekontrakt. Hvis ikke du finder svaret der, så kan jeg kun give ovenstående ret i, at hvis udlejer "lover" lejemålet fremtræder som indrettet til frisørsalon, så er det ham der får et problem. Ellers er der ikke noget til hinder for at udlejer laver reklame for sit lejemål, og nævner at den er ideel til frisørsalon mm. Men nej han må ikke sælge DIT inventar eller DINE kunder. Men han må godt bruge DIN goodwill i form af, at der på lejemålet tidligere har været drevet frisørsalon.

Såfremt du måtte have nogle lejeretlige eller kontraktsretlige spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte mig på tlf. 28515970 eller se nærmere på www.ki-cal.dk. Vi har stor erfaring i såvel erhvervs-, som privatretlige lejemål. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)