Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft Access kodningssprog

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg så i dag en Exchange butik, som brugte Microsoft Access som en database til at registere hvor meget Euro de sælger til hver kunde, og om kunden betaler på VISA eller Kontant. De havde to computer i denne Exchange butik, og begge disse to computer kunne kommunikere med hinanden. Det vil sige, ligså snart der blev solgt noget på Computer 1, så kunne det straks ses på computer 2.

Det jeg så undre mig over, er hvilket sprog dette er programmeret i? Altså når de skal åbne op for deres Exchange program, så åbner de det op i Microsoft Access..

Håber på et svar :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mortada.

I Office pakken er der et sprog, der hedder Visual Basic for Applications (VBA), som anvendes til den slags. Det anvendes også i Excel. Du kan se en video om, hvad man kan lave med VBA i Excel på logistikforum.org: http://logistikforum.org/cases-fra-den-virkelige-verden/regneark-i-landbruget/ 

Du kan via en knap i Excel eller Word sende en mail via Outlook Exchange til fyrre adresser og derefter gemme indholdet i en Access-database. Bemærk, at normalt anbefales VBA ikke til produktionssystemer, men mere til simple modeller og proof of concept. Det er ikke et robust kodesprog, fordi det blandt andet ikke er objektorienteret (OO).

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)