Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut på en iværksætterdrøm?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas,

Kan du ikke leje dig ind på et billigt kontorfællesskab? Så har du også etfast sted du arbejde fra?

- Thomas L.

 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det forstår jeg ikke helt.

Jeg har netop lige underskrevet en lejekontrakt så sent som i dag. I den lejekontrakt står der at lejemålet ikke må bruges til erhverv. Jeg aftalte så at mødes med min kommende udlejer og han sagde, at så længe der ikke skiltes med det på hans grund eller andet, så kunne han på ingen måde blande sig i hvorvidt jeg havde en registreret virksomhed tilhørende den nye adresse.

Han gjorde mig meget opmærksom på at han intet havde at sige i den sammenhæng, med mindre at der kom kunder rendende og at der blev skiltet med det. Et eventuelt hjemmekontor kunne han ikke gøre noget mod, hvilket han i øvrigt heller ikke havde intentioner om.

Med Venlig Hilsen
Morten - Om det er sandt at udlejer ikke kan gøre noget i et sådant tilfælde, det ved jeg ikke - men han lød meget overbevisende.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mig godt nok også en gåde hvorfor min udlejer har noget imod at jeg laver lidt arbejde herhjemme..:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo nok en principfast udlejer som godt kunne trænge til lidt smidighed. Så længe du kan vise ham, at du ikke har kunder rendende, ikke parkering af kunder eller andet og ikke støjer og lugter med virksomheden, så er det svært at forstå, at han lader princip komme før fornuft. Alt det kunne du jo skriftligt garantere mod en dispensation, så han kunne sige stop, i samme sekund du brød aftalen. Han er sikkert i sin ret hvis det står så firkantet i kontrakten dog. Har du prøvet at mødes med ham personligt, ikke kun via mails o.l. - hans frygt er sikkert, at han skal til at diskutere det med alle mulige andre som siger, jamen Jonas må jo?

Hvis du bruger en økonomi funktion til regnskaber og skat, så kan du ofte ha adresse der, ex også hos en del revisorer og det er lovligt nok. Hvad med forældre eller søskende - er der ikke nogen der som kan huse virksomheden formelt - jeg kan ikke se det giver dem risiko, så længe du er ejer og bare har fået lov at ha adresse hos dem?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg forstår det heller ikke.

I hvilken by bor du og hvad indebærer arbejdet - hvis jeg må spørge? :-)

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bor i esbjerg området, og det indebærer enkelte telefonopkald lidt programmering, og egentlig ikke mere end det...

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har noget med skatteregler at gøre.
Drivers der erhverv fra privat lejemål træder der andre regler i kraft som ikke mange udlejere er interesseret i.

Så der er en mening med galskaben og hvorfor din udlejer ikke ønsker du driver erhverv.
Set fra synspunkt at man bare har en internetshop og skrivebord forstår jeg godt det kan virke dumt at man ikke kan få lov til det.

Men det giver bare udlejer ekstra papirarbejde og ændret regler. Mener det har noget med beskatning og rent juridisk er der andre regler gældende privat / erhverv lejemål / blandet erhverv.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Men det giver bare udlejer ekstra papirarbejde og ændret regler. Mener det har noget med beskatning og rent juridisk er der andre regler gældende privat / erhverv lejemål / blandet erhverv.
gør det nu det, hvis udlejer udlejer til en privat person - så tror jeg ikke han skal begynde at ændre noget i forhold til skat - det er privatpersonen der lejer stadigt, og han bruger så en lille del af lejemålet til sin personlige virksomhed

Jeg er ikke jurist, men jeg tror ikke det har spor juridisk, skattemæssig eller kontrakt mæssig betydning for udlejer, så længe lejeren er privatpersonen og ikke en virksomhed?? Det gælder i alle fald almennyttige som AKB - det ændrer intet ved lejemålet, at de gir OK til virksomhed på adressen, når lejeren er privatpersonen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - Så giver det meget mere mening :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Tak - Så giver det meget mere mening :)

Du svarede samtidigt med at jeg gjorde lige ovenover, og jeg er absolut ikke sikker på Ronnie har ret - men vent om andre ved mere.

Jeg går ud fra at lejer er dig som person stadigt, og du bare så har et CVR selv - det mener jeg ikke betyder nogen ændring for udlejer. Hvis det er dit CVR du vil ha til at være lejer, så er det noget helt andet, men er det dig som person der skal bruge lidt af pladsen til at sidde og maile og osv fra et CVR ? Jeg tror ikke det har skattemæssig eller anden konsekvens for udlejer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)