Hej alle Jeg har et relativt simpelt spørgsmål: Hvordan lukker jeg vores I/S ? Jeg er med på, at jeg blot skal udfylde en blanket, men min bekymring går i retningen af, at vi unægtelig ikke har haft fuldstændig styr på det regnskabstekniske gennem årene. Jeg tænker bare, at det jo ikke er "glemt", bare fordi vi lukker vores I/S. Har jeg noget at have min bekymring i, og hvad foreslår I iøvrigt? FYI: vi har haft meget begrænsede aktiviteter, da det har foregået ved siden af studier/arbejde. Omsætningen har typisk ligget på under 100.000 pr. år. Ser frem til at høre fra jer. På forhånd tak. Mvh Anders |
Ja lidt bekymret ville jeg nu nok være hvis I har omsat mellem 50 og 100.000 kr og måske slet ikke lavet regnskab og slet ikke dermed betalt skat af evt overskud.
Jeg ville ofre en revisor til at få det på plads så I ikke ender med skatterod som givet kan gi bod hvis i helt har undladt noget i et I/S. En sådan vil koste fra 2000 og lidt op, afhængigt af hvad I har og eller ikke har til rådighed af materiale vil jeg gætte på - men ja, I skal få det i orden, der skal laves et afslutningsregnskab og indberettes slut beløb til skat - teoretisk kan det jo også ha indflydelse på en evt SU og skat overser næppe at I har haft I/S og nu lukket og aldrig indberettet spor
vh