Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lukker jeg vores I/S ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et relativt simpelt spørgsmål: Hvordan lukker jeg vores I/S ? Jeg er med på, at jeg blot skal udfylde en blanket, men min bekymring går i retningen af, at vi unægtelig ikke har haft fuldstændig styr på det regnskabstekniske gennem årene. Jeg tænker bare, at det jo ikke er "glemt", bare fordi vi lukker vores I/S. Har jeg noget at have min bekymring i, og hvad foreslår I iøvrigt?

FYI: vi har haft meget begrænsede aktiviteter, da det har foregået ved siden af studier/arbejde. Omsætningen har typisk ligget på under 100.000 pr. år.

Ser frem til at høre fra jer. 

På forhånd tak.

Mvh

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lidt bekymret ville jeg nu nok være hvis I har omsat mellem 50 og 100.000 kr og måske slet ikke lavet regnskab og slet ikke dermed betalt skat af evt overskud.

Jeg ville ofre en revisor til at få det på plads så I ikke ender med skatterod som givet kan gi bod hvis i helt har undladt noget i et I/S. En sådan vil koste fra 2000 og lidt op, afhængigt af hvad I har og eller ikke har til rådighed af materiale vil jeg gætte på - men ja, I skal få det i orden, der skal laves et afslutningsregnskab og indberettes slut beløb til skat - teoretisk kan det jo også ha indflydelse på en evt SU og skat overser næppe at I har haft I/S og nu lukket og aldrig indberettet spor

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Bare luk det ned. Sandsynligheden for at nogen beder om regnskaber eller andet er ekstremt lille og hvis de gør, så må du tage den derfra.

Der er ingen grund til at bekymre sig mere end højst nødvendigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

temperement spørgsmål men hvis I f.eks. i 3 år har omsat 80.000 og tjent 40.000 så får i stensikkert en bod hvis skat går ind, og skat ser jo både når man starter (og omsætter til udvidet selvangivelse) og når man lukker. Jeg kan ikke påstå i bliver fanget, men synes det er et møg-råd at bare sige  snyd løs - i et seriøst forum. Sig - det er ulovligt og kan gi bod - og så må folk selv bedømme om de vil tage en risiko for den bod det givet vil give hvis man tages og intet har gjort

Jeg er mod alle råd der går på, bare se om den går og snyd for måske 50.000 kr, det er den slags der trækker iværksættere ned i de seriøses øjne og misbrug medfører bare endnu mere kontrol behov for de som ellers gør som de skal

de der ikke vil indberette kan så bare gøre som de vil, det skal vi jo ikke kontrollere - rådet om at snyde skat skal bare ikke være et amino råd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm,

Nu opfordrede jeg ikke til snyd, men gik faktisk ud fra, at trådstarter hele tiden har afregnet både moms og skat, men blot ikke har haft 110% styr på det regnskabstekniske?

Mit råd var derfor myntet på, at der ikke er nogen grund til at gå og bekymre sig om hvorvidt der vil komme et kæmpe efterspil af blot at lukke sin virksomhed, som tilsynelande ikke har haft mange aktiviteter.

Hvor fremgår det, at der ikke er afregnet skat og moms?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tejohn:

Nu opfordrede jeg ikke til snyd, men gik faktisk ud fra, at trådstarter hele tiden har afregnet både moms og skat, men blot ikke har haft 110% styr på det regnskabstekniske?

Mit råd var derfor myntet på, at der ikke er nogen grund til at gå og bekymre sig om hvorvidt der vil komme et kæmpe efterspil af blot at lukke sin virksomhed, som tilsynelande ikke har haft mange aktiviteter.

Hvor fremgår det, at der ikke er afregnet skat og moms?

dette afsnit fra trådstarter:  ? "Jeg er med på, at jeg blot skal udfylde en blanket, men min bekymring går i retningen af, at vi unægtelig ikke har haft fuldstændig styr på det regnskabstekniske gennem årene"

Der står jo ikke, at der ikke er afregnet skat og moms men omvendt står der jo ret klart, at der næppe er afregnet specielt korrekt. Jeg vil være enig med dig Tejohn, at hvis der har været afleveret regnskab hvert år og afregnet moms hvert år, så ville jeg ikke bekymre mig meget over de gamle år, men da der skal afsluttes med et regnskab, så ville jeg ofre de få kræfter der skal til, for lige at få et afslutings-regnskab, der gjorde tingene korrekt.

Har man slet ikke har check på det regnskabstekniske GENNEM ÅRENE og en omsætning som kan være op mod 100.000 kr, ville jeg så lige også se til, at der ikke i forbindelse med lukningen er aktiver der skal købes ud. Det bliver aldrig gjort korrekt hvis man ikke har check på regnskab, og de fleste af den type I/S vil ha købt ganske mange ting med momsfradrag - computer, Ipad, Ihone o.l. som vil kunne gi meget skattebøvl, hvis ikke de i forbindelse med afslutningen er købt rigtigt ud.

Det er ikke sikkert der er stor skattegæld, men lad det afslutte korrekt, da jeg har erfaring fra to andre tilfældige personlige virksomheder (de to eneste jeg kender som lukkede ned) for at skat i BEGGE tilfælde henvendte sig og bad om et par dokumentationer i forbindelse med årsopgørelsen for slut året (og for det ene var det rod, det var kørt i VSO og ejeren stod pludseligt med en sur uventet ekstra skat og fik bod på helt samme beløb for ikke at ha afsluttet korrekt)

Godt at vi i alle fald er enige om, at ikke råde til bare at gi pokker i skat og moms, ud fra dit råd om, at skat sjældent kontrollerer, så det bare er en forskel i hvor stort behovet er for at efterregne lidt Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer begge to.

Mange mange tak for jeres indlæg. Jeg beklager den manglende præsicering af vores situation, som har ledt til misforståelse om mit spørgsmål. Lad mig slå fast, at vi bestemt ikke ønsker at snyde skat. Vi har afregnet moms og skat i de godt 6 år vi har eksisteret. Faktum er bare, at jeg ikke føler mig overbevist om, at vi har gjort det 110% korrekt. F.eks. er jeg overbevist om, at vores faktiske varelager ikke stemmer overens med vores bogførte.

Med ovenstående i mente, hvad anbefaler I så vi gør?

Mvh

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

At I får lavet en korrekt afslutning-  hvad angår varelager og evt køb med momsfradrag som I nu selv vil overtage.  Risikoen for at blive opdaget, vil jeg slet ikke rode mig ind i, blot sige, at bliver man opdaget, så har man risiko for bod ud over skat - resten er op til jer. Normalt, hvis man driver virksomhed, så starter og afslutter man korrekt, og har rene papirer når man starter næste gang. Tag evt og søg en simpel økonomihjælp (og jeg er ikke en sådan) der lige kan afklare det for få penge)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Jeg er godt nok lidt sent ude med spørgsmål, men kan godt lide at når folk gerne vil lave det rigtigt vil jeg gerne hjælpe dem.

Har i afsluttet firmaet pr 31/12-12 eller er det først afsluttet her i 2013

Har i lyst til at få et par bogholderøjne til at kigge det igennem?

Såfremt i har lyst til det, kan i kontakte mig på tlf 20820401

Med venlig hilsen

Rregnskab.dk

Jimmy R Henriksen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)