Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes om ideen ? -målgruppe , profit

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har længe haft en ide om at starte en webshop op sammen med en ven. Min ven er faktisk sådan smut gået igang planlægge hvordan det skal gribes an. Han er vist også i kontankt med mulige levandøre. 
Som landet ligger nu, ska jeg snart fortæl ham, om jeg vil være med i projektet eller ej.

Jeg brænder for ideen, men er lidt usikker på om konceptet kan slå sig igennem.

Jeg vælger hermed at fortælle frit om ideen i håb om hører Jeres råd mv.
Ideen er min ven udover sælger bil sædebetræk og bilmåtter i sin butik også sælger det via en webshop.
Der er tale om stylish bilmåtter og sædebetræk med fede figur, tegning mv. 

Jeg ved konkurrencen er mega hård, men det er spændende !!


Jeg har undersøgt postdk og kan se det vil koste ca 70-86 kr for sende en pakke bilmåtter!!!!

Så synes i ideen er holdbare og hvem er den bedste målgruppe for de produkter. Er det unge mænd ml 18 -30 år ?
Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøver at huske tilbage hvornår jeg sidst ejede en bil med sædebetræk. Det er meget længe siden. Ville jeg købe sædebetræk idag? Nej.

Bilmåtter? Ja, de er der, men det er bilens original, og de er der ingen planer om at udskifte.

Lavede for sjov et opslag på sædebetræk. Her er top 3 hits på Google.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=975889353&n=1228265483

http://www.carlab.dk/shop/saedebetraek-51481s.html

http://www.stylingportalen.dk/produkt_tabel.php?gruppe=25&maerke=alle&model=alle&uniSelect=1

Det virker ikke som det er et af de større produktgrupper hos disse biludstyrsfirmaer. Er du sikker på at dette er noget som du kunne få nok volumen på ved alene at sælge sædeovertræk og bilmåtter? Eller har I også andre produkter af samme type at supplere med?

Der skal i hvert tilfælde en grundig gennemregning af businesscasen. Og hvis din ven har en eksisterende butik så har han vel et eller andet bud på efterspørgselen, og dermed hvor mange I kunne kommet til at sælge på et år.

/Bengt

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Personligt skulle jeg ikke nyde noget af det med firmaer som t-hansen, biltema og hvem der ellers er, tror de er ret hårde at konkurrere med. Et lille tip kan jeg dog give dig med forsendelsen, det er at kigge forbi guloggratis og bruge deres forsendelse, det er noget billigere (og det er stadig med postdanmark)

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er der to som synes det r en dårlig ide.

Er der flere som vil dele sin mening ?
Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke noget, som jeg ville kaste mig ud i, men jeg er heller ikke i målgruppen. Jeg bruger de måtter, der følger med bilen, og skal de skiftes, gør mekanikeren det. Sædebetræk? Jeg er nok for gammel og konservativ til at se behovet.

Hvis din ven allerede sælger de 2 produktgrupper, må han kunne give dig en forretningsplan (er den udarbejdet?) for shoppen, og er den grundigt udarbejdet, vil du kunne få en fornemmelse af mulighederne.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)