Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NÆGTER Fortrydelsesret - Kunden Nægter Afhentning - Kunden har Betalt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er i den grad bekendt med de generelle handelsbetingelser, men kan dog ikke få et spørgsmål ud af hovedet. Dette handler om detailhandel i fysisk butik, og altså IKKE NetHandel, så venligst lad være med at spille en SMARTASS og skrive at kunden har ret til 14 dages fortrydelses ret eller lignende.

Mit spørgsmål:

1) Kunden bestiller en vare i en fysisk forretning.

2) Kunden bestiller en anden vare, bestillingsvare, som vil vil tage 1.5 måned at producere og shippe til Danmark.

3) Kunden vil have begge varer samtidigt.

4) Forretningen kræver penge. Gør Kunen opmærksom på at kunden ikke har krav på fortrydelsesret ved køb/bestilling i fysisk butik.

5) Kunden betaler

6) Transport af varerne aftales

7) Varerne ankommer til forretningen.

8) Varerne afsendes.

9) Kunden nægter modtagelse (af en ukendt grund, misforståelse)

10) Forretningen oplyser at kunden kan afhente varen i butikken eller at forretningen kan sende igen uden merpris.

11) Forretningen sender varerne

12) Kunden nægter modtagelse igen

13) Forretningen oplyser kunden at varerne kan afhentes i butikken.

14) Kunden vil have varerne kørt hjem igen, uden merpris.

15) Forretningen nægter

16) Kunden nægter at afhente varerne.

17) Kunden ønsker at fortryde.

18) Forretningen nægter. Forretningen har gjort kunden opmærksom på, at kunden ikke har krav på fortrydelsesret når købet og bestillingen er udført i en fysisk butik.

19) Kunden nægter igen. Gør krav på ''fortrydelsesret''

20) Forretningen beklager, men nægter.

21) Kunden gør ''krav'' igen.

22) Forretningen nægter og ønsker ikke at spilde tid på kunden.

23) 2 måneder går, og intet sker.

24) Varerne optager plads på lageret. 3 måneder går og intet sker. Enhver kvadratmeter koster !

25) 4. måned : Forretningen sælger varerne til anden side, halv pris.

26) 5. måned: kunden dukker op og gør krav på varerne.

27) Forretningen NÆGTER, varerne solgt !

Hvad nu ??

Er det lovligt at sælge produkter som ikke er blevet afhentet af kunden, men betalt ??

Der kan sagtens bestilles tilsvarende varer til denne kunde, men det vil nu tage 3 måneder og prisen vil ligge 100% mere end før.

Der kan også bestilles tilsvarende varer til nogen lunde samme pris, men dette vil være meget arbejds- og tidskrævende fra forretningens side.

Uanset hvad, forretningen ønsker IKKE at bestille flere varer til denne kunde. Ønsker heller ikke at betale tilbage, da kunden ikke havde ret til fortrydelse.Forretningen har brugt tid og arbejdskræft på bestilling, shipping og levering af disse varer - plus omkostning ved at holde dem på lager i 4 måneder.

Kunden ønsker udelukkende penge retur nu, med den grund at vi ikke har leveret varerne, da varerne er solgt til anden side !

Hvem har ret i denne sag???? 

=) =)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

uf - uden at være sikker tror jeg du har begået en fejl ved at sælge kundens vare - som han jo har betalt for - til anden side til halv pris. At kunden har fejl ligger klart for en hver - men du har ikke en særlig klokkeklar sag, når du sælger den var kunden ejer og har betalt for - for halv pris eller noget som helst andet

Skrev du til kunden, at du var tvunget til at sælge den til anden side til halv pris af lagerhensyn?

Tilbød du kunden ½ penge tilbage når du fik dækket ½ pris

Forbered dig på at du kan tabe en sag her, men det er jo ikke sikkert kunden orker køre en sag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)