Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma, 2 unge fyrer vil starte tøj mærke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, Jeg har tit siddet og kigget på indlæg og ser ting her fra, så nu må jeg prøve at søge hjælp herinde.

Vi er 2 unge fyrer (begge 2 fra 1994) Vi har begge i en lang tid haft en drøm om at starte vores eget firma. 

1. Person - Skal læse til markedsførings økonom efter sin HF(Færdig til Juni 2013) 

2. Person i lærer i tøj butik som sælger.

Vi vil starte vores eget tøj mærke, vi har ideerne, tegninger til logo osv. Vi føler at dette er det rette tidspunkt at starte på, da vi godt ved det kan tage lang tid før det kan blive til vores eneste levevej. Dette er noget vi brænder utroligt meget for og virkelig er det vil gerne vil. Men alt dette vil jeg smide et indlæg om i en anden kategori og komme nærmere ind på andre spørgsmål.

Nu til det enlige spørgsmål, Jeg har brugt mange timer på at finde ud af hvordan vi skal starte det hele. Men jeg har desværre ikke helt fået afklaret helt hvad vi skal gøre. 

Hvilken slags firma skal vi have som 2 personers eget firma?

Hvor starter vi / registrerer det ?

Hvornår skal man registreres hos skat osv ? 

Håber i kan svare mig, eller give links til nogle hjemmesider i mener er super gode til at formidle information om dette emne 

Ud over det har jeg haft i tankerne at det kunne være en idé at søge penge i en fond, Da vi begge er under uddannelse er økonomien ikke i top, og derfor ikke meget sparet op.  Så hvis nogle ved nogle eventuelle fonder, der har fokus på iværksætteri inden for denne genre. 

På forhånd tak. 

Anton & Kim

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anton og Kim

Det lyder super fedt. I skal da bare give den gas! :-)

Lige et par hurtige svar herfra, inden jeg daffer i seng:

1. Som to personer ville jeg mene, at i bør stifte et Interessentskab (I/S)

2. I registrerer jeres virksomhedvirk.dk.

I kan læse RIGTIG meget brugbart omkring opstart på startvaekst.dk.

Det kan være, jeg lige vender tilbage i morgen - men ellers skal der også nok komme andre gode svar. :-)

Held og lykke med det!

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anton,

Vær opmærksom på at I går ind på et marked som har flere spillere end der er brug for og dermed er konkurrencen maksimal!

Kan I lave noget som er helt unikt (se bort fra det grafiske udtryk på tøjet), så kan I måske få succes - ellers er det nærmest umuligt.. Søg herinde på Amino og du vil se, at der er 3-4 af disse 'tøjmærke' tråde.

Ellers synes jeg du skal søge herinde på dine spørgsmål og du vil finde en masse gode tråde, som virkelig kan hjælpe jer.

At starte dette projekt vil helt klart koste nogen penge og der er ingen såkaldte fonde som smider penge efter to gutter, som intet salg har - hvorfor jeg vil råde jer til, at låne pengene og starte i det små, finde ud af om jeres produkter sælger eller ej. Og hvis de ikke gør, så har I ikke mistet meget.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anton Sachse:
Hvilken slags firma skal vi have som 2 personers eget firma?

selskabsformen hedder I/S men kræver afgjort at I også laver en I/S aftale om hvem har lov til hvad og pligt til hvad og andet. Et I/S betyder, at en kreditor kan kræve alle sine penge fra EN af jeg hvis det går galt, og I må så selv ordne det indbyrdes - personlig solidarisk hæftelse kan i google. I dette link om START AF VIRKSOMHED kan i læse mere om det og om hvordan i registreres og dermed også registreres hos skat.

Her kan I læse lidt om hvordan man betaler skat i en personlig virksomhed eller et I/S SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED 

Jeg kan sige, at der ikke er fonde der støtter start af virksomheder som sådan desværre - det ville mange ellers sikkert ønske, men nix desværre - det skal være noget meget specielt i så fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)