Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS spørgsmål til jura/regnskabskyndig..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Af forskellige årsager påtænker jeg at oprette et ApS, men jeg har et par spørgsmål jeg ikke har kunnet finde svar på.

1. Jeg indskyder personligt 80.000 kr. ved stiftelse. Efter x tid har virksomheden indtjent et pænt beløb og der står nu feks. 200.000 kr. på virksomhedskontoen. Kan jeg så trække 80.000 kr. ud til mig selv igen uden, at skulle betale skat af beløbet, eller må jeg vente med at få mit private indskud tilbage til jeg evt. opløser virksomheden?

2. Jeg opretter mit ApS med de min. 80.000 kr. Jeg køber/overtager så feks. aktiviteterne i en anden virksomhed for 50.000 kr. Virksomheden består udelukkende af en webshop med leverandøraftaler, intet lager, inventar, biler, maskiner eller andet. Vil det være indenfor gældende regler mht. opretholdelse af anpartskapitelen, idet jeg nu kun har 30.000 kr. tilbage + en webshop, som jeg har vurderet til den angivne værdi?

3. Virksomheden optjener et overskud på feks. 200.000 kr. i løbet af det første år, disse penge har jeg ikke brug for at trække ud og vælger at lade dem rulle videre i virksomheden. Er der ved dette scenario nogen skattemæssig forskel i behandlingen af overskud i et ApS versus en enkeltmandsvirksomhed?

NB. Jeg har ingen planer om at trække overskud ud i en årrække og påtænker med tiden at udvide aktiviteterne.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
1. Jeg indskyder personligt 80.000 kr. ved stiftelse. Efter x tid har virksomheden indtjent et pænt beløb og der står nu feks. 200.000 kr. på virksomhedskontoen. Kan jeg så trække 80.000 kr. ud til mig selv igen uden, at skulle betale skat af beløbet, eller må jeg vente med at få mit private indskud tilbage til jeg evt. opløser virksomheden?

Du kan kun få dem ud ved at opløse eller sælge virksomheden - ellers er det løn du kan få ud - eller udbytte

Thomas:
2. Jeg opretter mit ApS med de min. 80.000 kr. Jeg køber/overtager så feks. aktiviteterne i en anden virksomhed for 50.000 kr. Virksomheden består udelukkende af en webshop med leverandøraftaler, intet lager, inventar, biler, maskiner eller andet. Vil det være indenfor gældende regler mht. opretholdelse af anpartskapitelen, idet jeg nu kun har 30.000 kr. tilbage + en webshop, som jeg har vurderet til den angivne værdi?

Ja - forudsat din vurdering er seriøs og da du vel betaler de 50.000 kr til en helt tredie part så er det ok. Hvis det var en shop du købte fra dig selv, ville du skulle ha meget seriøs vurdering. Web-shoppens værdi vil så indgå som værdi i dit ApS. Du må også købe varelager - varelageret indgår så som værdi og er som udgangspunkt jo lige så godt som rede penge.

Thomas:
3. Virksomheden optjener et overskud på feks. 200.000 kr. i løbet af det første år, disse penge har jeg ikke brug for at trække ud og vælger at lade dem rulle videre i virksomheden. Er der ved dette scenario nogen skattemæssig forskel i behandlingen af overskud i et ApS versus en enkeltmandsvirksomhed?

Dit overskud betaler du altid 25% virksomhedsskat af. (en %sats som jo overvejes nedsat lidt over en årrække i regeringens vækstplan) 

Du kan læse om APS OPRETTELSE her

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar og link.

Mvh

Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)