Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken slags virksomhed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg fik for et par dage siden min tilladelse fra statsforvaltningen, til at starte eget firma som umyndig. Jeg har siden da undersøgt og forberedt opstarten og er "stødt på grund", da jeg er blevet i tvivl om hvilken selskabsform og hvilke selskab/selskaber jeg skal starte. Sagen er den at jeg i første omgang vil starte en webshop, x, hvor jeg sælger produkter indenfor én genre. I starten havde jeg tænkt, at dette skulle være en enkeltmandsvirksomhed. Det er nu gået op for mig, at man kun kan starte 1 enkeltmandsvirksomhed. Dette er lidt "træls" eftersom jeg har planer om lidt senere - når(hvis) jeg får overskud til det - at starte en anden webshop, y, der sælger produkter indenfor en anden genre. Spørgsmålet er så, hvordan det bedst mulig kan lade sig gøre. Derfor overvejer jeg nu at lave et overordnet firma med to datterselskaber, x og y. Er det mon muligt? Eller hvordan kan dette bedst lade sig gøre?

Tak på forhånd, håber spørgsmålet er klart nok formuleret.

Martin. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

EN enkeltmandsvirskomhed kan sagtens ha web-shop inden for flere områder. Du skal bare registrere den nye branche når du når frem til det punkt til den tid, ved siden af den branche du har. Du kan køre det i et regnskab, og vil du gøre det mere kompliceret kan du få flere SE numre, hvor du laver separat regnskab for hver, men gør det så enkelt for dig selv som muligt. Du kan også få regnskabsprogrammer som kan køre "sager" hvilket går, at du kan se resultatet af hver enkelt sag seperat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige jeg kan lave en enkeltmandsvirksomhed, Z, og så have to forskellige webshops (x og y) der sælger produkter indenfor to forskellige brancher? Undskyld, men jeg vil bare have alt fuldstændig på plads inden jeg går igang, så jeg ikke kommer til at lave en eventuel fejl.

Martin.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jep enkeltmandsvirksomhed med tp brancher. Det er ikke en gang sikker det ef to brncher, det kan være branchen bare er internethandel, men ja du kan ha flere branchenumre til samme CVR
Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Nu er jeg med. Rigtig mange tak for hjælpen! Big Smile

Martin.

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin
Min første tanke er at det lyder voldsomt at stifte flere selskaber. Jeg er ikke klar over hvor stor en omsætning og indtjeningsniveau vi snakker om, men at stifte selskaber kræver en minimumskapital på 80.000 og er forbundet med omkostninger til stiftelse og løbende omkostninger til udarbejdelse af lovpligtig årsregnskab som skal offentlig gøres hos Erhvervsstyrelsen.

Du kan sagtens drive flere virksomheder i personlig regi. Du kan tilføje flere branchekoder. Mht navn kan det evt. Løses med et "fælles" navn eller flere navne i samme navn "slagter Jensen/ KJ service v/ Kenneth Jensen".

Så umiddelbart vil jeg sige at du skal oprette din virksomhed i personlig regi.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det jeg efterhånden er nået frem til ;-)

Jeg laver en enkeltmandsvirksomhed med et neutralt navn, og så tilføjer jeg flere forskellige branchekoder under samme firma, og driver forskellige webshops under samme firmanavn :-)

Men tak for svar.

Mvh,

Martin

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du undskylde, jeg havde ikke set de andres svar, så jeg bidrog ikke med noget nyt. Men godt at høre du ved hvad du skal gøre :-)

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør skam ikke noget. Nu ved jeg da det koster 80.000 at oprette et selskab ;-)

Mvh,

Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Søndergaard Andersen:

Det gør skam ikke noget. Nu ved jeg da det koster 80.000 at oprette et selskab ;-)

Mvh,

Martin

Lige for at præcisere....

Det koster ikke kr. 80.000 at stifte et selskab - Det kræver en kapital på kr. 80.000, som kan anvendes i selskabets regi.

Prisen for stiftelse af et selskab kan være kr. 670,00, som er den afgift som Erhvervsstyrelsen opkræver ved en online stiftelse af selskabet.

De fleste skal dog have lidt hjælp til stiftelsen, hvorfor det kan andrage yderligere kr. 1.000 og mere.

Tonny

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)