Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyder min udlejer mig???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen


Jeg har et værksted der startede op efter nytår. Jeg har fået min første el-regning som lyder på 5552 kr   Min udlejer betaler gennem dong energy 2.05 kr på kwh. men han tager 2,00 kr pr kwh.

Jeg har brugt  2776  kwh. 

De 5552 kr er ex moms.  Dvs jeg skal betale 6940 kr???  Jeg kan godt forstå regnestykket, men kan det virkelig passe at jeg skal betale moms endnu engang??  Han betaler vel de 5552 kr inkl moms i forevejen??  Man skal da vel ikke opkræves 2 gange? 

Og en en anden ting:

Kan han kræve en forhøjet depositum af mig hvis jeg vil have bygget mit værksted større? Er den gamle kontrakt så ikke gældende stadigvæk? Han vil have jeg betaler differencen af det gamle depositum.


Håber nogen kan svare.

Mvh MC 

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Hvis prisen på 2.05 er inklusiv moms lyder det som om du er blevet snydt/der er lavet en fel, medmindre det fremgår af jeres aftale at du har en fast pris på 2,00 plus moms. Hvordan med energiafgifter, fremgår disse af udlejers opkrævning?

Har I efterfølgende lavet aftale om udvidelse som udlejer afholder udarbejdes der gerne en ny kontrakt eller tillæg til den gamle. Det er ikke usædvanligt at depositum tilpasses.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke lavet en aftale på skrift eller noget, manden kommer først året efter og siger at regningen er ex moms. I starten ville de opkræve det månedsvis, men det blev ikke til noget.

Og en anden ting, kan han forlange moms oveni depositumet ved forøgelse af mit værksted?

Jeg har aldrig hørt om det. Og hvad skal jeg gøre ved denne sag?

Og de 2,05 er med moms ifølge dong energy. Føler mig godt snydt.

Tak for svar

Mvh

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder træls. Jeg vil anbefale at I hurtigst får lavet en skriftlig aftale/kontrakt. Jeg kan godt forstå du føler dig snydt og det lyder ikke fair. Den er svær når der ikke er noget skriftligt og du allerede er i lejemålet. Vi bevæger os ind i et rent juridisk område hvor min kompetence ikke rækker, jeg vil foreslå du snakker med en advokat.

Mht moms på depositum så skal der være moms herpå hvis der også er moms på huslejen, så det er normalt.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ellers hørt fra mange at det er ulovligt at lægge moms oveni depositumet. Der er det uden moms. Hvis man betaler 3 måneder forud. Altså 3 måneders husleje uden moms :-)

Men ja jeg skal ha mig en advokat der kender paragrafferne. Ellers må jeg ud derfra hurtigst muligt.

Mange tak for svaret :-).

Vh mc

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis lejemålet er momsregistreret - og det er de fleste erhvervslejemål - så kommer der ganske rigtigt moms på depositumet :-)

Hvis de 2,05 fra Dong er inkl moms og han fakturerer dig 2,00 + moms så lyder det ganske rigtigt forkert. Men det må I da kunne tale om.

Det er helt normalt at øge depositum hvis han har været med til at udbygge værkstedet.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Motormus:


Jeg har et værksted der startede op efter nytår. Jeg har fået min første el-regning som lyder på 5552 kr   Min udlejer betaler gennem dong energy 2.05 kr på kwh. men han tager 2,00 kr pr kwh.

Jeg har brugt  2776  kwh. 

De 5552 kr er ex moms.  Dvs jeg skal betale 6940 kr???  Jeg kan godt forstå regnestykket, men kan det virkelig passe at jeg skal betale moms endnu engang??  Han betaler vel de 5552 kr inkl moms i forevejen??  Man skal da vel ikke opkræves 2 gange? 

Han kan som udgangspunkt ikke fakturere dig, uden at tillægge moms igen! Kun, hvis han anvender reglerne om udlæg. Så det er faktisk korrekt nok, at pålægge dig moms endnu engang.

Det er dog helt tosset ikke at anvende reglerne om udlæg, da du jo ellers mister den oprindelige moms, samt fradrag for el-afgifter, som du jo også har ret til. Så det er ikke kun momsen du mister på denne måde!

Så kontakt ham og bed ham om, at han anvender reglerne om udlæg, eller at du selv bliver registreret direkte til DONG - så får du selv regningen tilsendt direkte fra DONG i dit eget navn, og han slipper for at have bøvl med viderefakturering.

Motormus:

Kan han kræve en forhøjet depositum af mig hvis jeg vil have bygget mit værksted større? Er den gamle kontrakt så ikke gældende stadigvæk? Han vil have jeg betaler differencen af det gamle depositum. 

Som de andre også nævner - dette er helt normalt.

Hvis han skal finansiere en tilbygning, så skal depositummet selvfølgelig også reguleres op.

...og der er i også moms på depositum, hvis lejemålet er momsregistreret - men du får jo momsen tilbage igen, så det er jo ikke penge du mister, men kun skal have op af lommen, indtil du angiver moms.

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med en udvidelse af dit lejemål (tilbygning) bør der udarbejdes en ny lejekontrakt. Et alternativ kunne være at lave et tillæg til din bestående kontrakt.

I forhold til depositum er det helt normalt, at depositum reguleres i forhold til den nye aftalte leje. Det gælder både ved en forhøjelse som følge af den optænkte tilbygning - eller eksempelvis som følge af den normale årlige stigning af din leje.

Som andre anføre, så skal depositum tillægges moms hvis lejemålet er med moms. Det kan du ikke komme uden om.

Mvh. Michael C.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht depositumet: check og mange tak for tips :-)

Og så snakkede du om reglerne om udlæg, kan man finde det på skrift nogle steder, så jeg evt kan vise ham det? :-)
Vh mc

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)