Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med at få skærme til at fungere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom mine nye skærme hjem (Yamakasi)! Og skifter dem bare som jeg plejer. Men denne gang, så er det kun den ene skærm, der er billede på.

I enhedshåndteringen kan jeg se begge skærme tilsluttet, men når jeg går i "skærmopløsning" via skrivebord, så vises der kun én?

Nogle, der har en idé hvad der sker og gerne hvordan det løses, så jeg igen kan bruge begge skærme?

På forhånd tak

Brian

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg opsatte mine (3) skærme, havde jeg et problem, da der skulle bruges et såkaldt aktivt displayport stik. Dette problem tror jeg dog ikke forekommer ved brug af 2 skærme, men det er da værd at kigge nærmere på, såfremt du ikke finder nogen anden løsning på problemet.

Venlig hilsen,

Jonas 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Yderligere info. Når jeg blot tilslutter én af de nye skærme med én af de gamle, så er begge skærme aktive og kan ses i "skærmopløsning".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Mohr Pedersen:

Da jeg opsatte mine (3) skærme, havde jeg et problem, da der skulle bruges et såkaldt aktivt displayport stik. Dette problem tror jeg dog ikke forekommer ved brug af 2 skærme, men det er da værd at kigge nærmere på, såfremt du ikke finder nogen anden løsning på problemet.

Venlig hilsen,

Jonas 

Hvad er "aktivt displayportstik"? Og af nysgerrighed, hvilket skærmkort bruger du ifm. dine 3 skærme?

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Jonas Mohr Pedersen:

Da jeg opsatte mine (3) skærme, havde jeg et problem, da der skulle bruges et såkaldt aktivt displayport stik. Dette problem tror jeg dog ikke forekommer ved brug af 2 skærme, men det er da værd at kigge nærmere på, såfremt du ikke finder nogen anden løsning på problemet.

Venlig hilsen,

Jonas 

Hvad er "aktivt displayportstik"? Og af nysgerrighed, hvilket skærmkort bruger du ifm. dine 3 skærme?

Mit tidligere smærkmort var Radeon5870 HD (men gik i stykker, da min bror hældte vand ud over computeren). Mit nuværende er et AMD Radeon HD 7800 series kort.

Et aktivt displayport stik, er et displayportkabel som dette (hvilket dog er displayport til DVI), men med en "klods" på kablet som kræver strøm, således at den kan gøre et eller andet ved signalet. Men faktisk så benytter jeg lige nu kun et displayport kabel, som ikke er aktivt, og det virker fint.


EDIT: En aktiv displayport skulle vidst kun være nødvendig hvis man ikke har displayport i sin skærm, så man altså bliver nødt til at omforme signalet. Link til aktiv displayport

Venlig hilsen,

Jonas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)