Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger et vareparti af E-Cigaretter

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper | Fastweb:

Jeg synes selv e-cigaretter er en fantastisk ting. Men. Hvis man tænker det lidt igennem, hvis jeg ryger e-cigaret (Med nikotin) og puster luften ud indenfor, så spreder jeg nikotin via dampen, præcis som man gør ved almindelige cigaretter. Alene på baggrund af det, vil jeg tro at e-cigaretter minimum bliver omfattet af den eksisterende rygelov. Det er meget muligt at der ikke er de samme giftstoffer i e-cigaretter som i almindelige cigaretter, men nikotin i sig selv, er et giftstof, som er dødeligt. Faktisk, skal der ganske lidt til at slå et menneske ihjel. En dødelig dosis nikotin er 30-60 milligram for voksne og 10 milligram for børn.(I følge kræftens bekæmpelse)


I sin tid, da man opfandt Prince Light og andre light cigaretter, troede man at det ville nedsætte kræftrisikoen, fordi mængden af giftstoffer (Bl.a. nikotin) i produktet var mindre, stik imod hvad alle troede, viste det sig at mængden ikke var afgørende. Det var derimod den hyppige brug, som gjorde udslaget.


Nå nu skal det ikke lyde som om at jeg er antiryger eller noget som helst, det er jeg skam ikke. Det er blot mine grunde til at jeg tror på der kommer en lovgivning, hvis ikke et forbud.



Hey,

Det er ikke nikotinen i alm. cigaretter der er farlig! At man udånder lidt fra en ecigaret betyder intet! Det er ALLE de andre stoffer i en cigaret man udvikler kræft af!

- Thomas L.

 

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper | Fastweb:

Jeg synes selv e-cigaretter er en fantastisk ting. Men. Hvis man tænker det lidt igennem, hvis jeg ryger e-cigaret (Med nikotin) og puster luften ud indenfor, så spreder jeg nikotin via dampen, præcis som man gør ved almindelige cigaretter. Alene på baggrund af det, vil jeg tro at e-cigaretter minimum bliver omfattet af den eksisterende rygelov. Det er meget muligt at der ikke er de samme giftstoffer i e-cigaretter som i almindelige cigaretter, men nikotin i sig selv, er et giftstof, som er dødeligt. Faktisk, skal der ganske lidt til at slå et menneske ihjel. En dødelig dosis nikotin er 30-60 milligram for voksne og 10 milligram for børn.(I følge kræftens bekæmpelse)

I sin tid, da man opfandt Prince Light og andre light cigaretter, troede man at det ville nedsætte kræftrisikoen, fordi mængden af giftstoffer (Bl.a. nikotin) i produktet var mindre, stik imod hvad alle troede, viste det sig at mængden ikke var afgørende. Det var derimod den hyppige brug, som gjorde udslaget.

Nå nu skal det ikke lyde som om at jeg er antiryger eller noget som helst, det er jeg skam ikke. Det er blot mine grunde til at jeg tror på der kommer en lovgivning, hvis ikke et forbud.

LD-50 værdien for nikotin (den grænse hvor hvert andet testdyr dør af dosis) svarer til 4 gram ren nikotin for en voksen mand. En elektronisk cigaret fyldt helt op (svarende til et dagsforbrug) af højeste styrke indeholder under en hundredenedel af denne dosis.  En bakke pomfritter indeholder en større procentdel af den dødelige dosis af køkkensalt.

Man kan ikke nå at inhalere nikotin i så store doser på så kort tid, at det er giftigt - det er kun giftigt hvis man drikker vædsken eller bader i den.  Hvis det skal inhaleres til giftige doser kræver det en meget højere koncentration (e-damp vædsken er kun på 0,5-2,5% og der fordampes under 10 mikroliter per inhalation). Grænsen er ganske vidst lavere ved indånding end ved oral indgivelse; men man skal hyperventilere temmelig meget for at komme op på giftige doser - og man bliver meget skidt tilpas længe inden man kommer i fare.

Konklusion: Køkkensalt er forsat mere farlig end e-cigaretter :)

Dbh Brian

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Sandmanden Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

///

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)