Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

200kr for at rette en faktura?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

En tidligere medarbejder købte en maskine til firmaet men oplyste ved en fejl sit eget navn og adresse da han købte den, da jeg opdagede fejlen bad jeg ham ringe ned til virksomheden og få det rettet, der var lidt diskusion med dem for at få dem til det. (Jeg forstår det ikke, for købet skulle ændres fra privat->erhverv, altså stilte det ikke dem dårligere og det var inden for de 14 dages retur-ret, maskinen var købt over nettet).

Efterfølgene, efter medarbejderen er stoppet ved os, har virksomheden nu kontaktet ham og bedt ham betale 200kr for ændringen af fakturaen. Jeg har været i kontakt med dem og forklaret dem at medarbejderen er stoppet hos os og at de skal kontakte os direkte istedet, og desuden oplyst dem op at de godt kan skyde en hvid pind efter at få 200kr for at rette navnet på en faktura. Jeg har desuden oplyst dem op at hvis ikke de stopper deres chikane af min tidl. medarbejder kan de glemme alt om yderligere forretning fra vores side.

Dette er de tilsyneladende helt kolde overfor, og fortsætter med at true ham.

Hvad skal vi gøre? Er det i det hele taget lovligt at opkræve det her gebyr?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel ikke urimeligt at du betaler for den tid som jeres fejl koster leverandøren. Der skal rettes stamoplysninger og der skal laves kreditnota og ny faktura mv.

Om 200 kr. er rimeligt i gebyr og lovligt samtidigt afhænger af forretningsbetingelserne, hvor evt. gebyrer skal oplyses.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)