Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneloven er umulig læsning for mig. Kan nogen hjælpe med helt opdaterede regler for salg af domæne

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej IA

Du afgør selv om du vil sælge og prisen og vilkårene. 

Jeg formoder din eventuelle goodwill-beskatning falde runder bagatelgrænsen men prøv

at ringe til SKAT og spørg dem - medarbejderne er som regel meget hjælpsomme.

Altså for at skære det ud i pap: jeg kan ikke sælge mit domæne, som er et jeg lejer, men jeg kan sælge domæne og hjemmeside sammen og fastsætte en pris for hjemmesiden? Vil det sige, at jeg kan nægte at sælge mit domæne uden hjemmeside?

Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

Rolig nu Mikkel, bare halvdelen af det du skriver er ikke sandt i denne situation.

Vedkommende ejer domænet og kan mod betaling overdrage dette når de har fundet en pris.

Politiet beskæftiger sig ikke 5 min med den slags hvis ikke domænet indgår i forpagtningsaftalen. Og bedrageri er det aldrig.

@Trådstarter - Du kan roligt henvende dig til den nye forpagter og høre om han vil købe domænet, hvis og såfremt det ikke har været indgået i overdragelsen fra ham til dig.

Der kan dog være den mulighed at han siger han ikke vil betale for det eller det er så indarbejdet at det var underforstået at det fulgte med, men det er så en helt anden side af sagen og det er den slags tvister advokaterne tjener på at løse hvis ikke folk kan selv.

Den nye forpagter har på intet tidspunkt tidligere vist interesse i at købe hverken domæne eller side. har har fået tilbuddet! nu, hvor han selv har lavet en side, kan han ikke komme "igennem" google med sin egen side, fordi min side (som jeg bruger til noget andet) blokerer for hans.

Så nu er han pludselig blevet meget interesseret! Den kan jeg da ikke bare forære ham, fordi han skifter mening!

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har da lov til at sælge domænet - du har ejet domænet i mange år, haft en side på det og dermed også opbygget domænets værdi, så sælg du det bare til den nye forpagter, hvis han vil købe det til en for Jer begge fornuftig pris.

Det er en udbredt misopfattelse på amino, at man ikke må sælge domæner - Det må man gerne, det man ikke må er at købe domæner op, med det formål alene at sælge dem videre med fortjeneste, men det der da ikke tale om her - Når jeg får tid finder jeg lige en sag i klagenævnet til illustration af din situation (kan ikke lige huske detaljerne), hvor en gammel ejer af et domæne bliver indklaget af en, der ikke vil betale prisen, men hvor nævnet finder, at det beløb som den gamle ejer har forlangt for domænet er ok - netop fordi det ikke er blevet registeret med videre salg for øje.

Hilsen

Teddy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IA

JA, det vil jeg sige.

MED MINDRE du og din modpart i jeres skriftlige aftale ikke har berørt spørgsmålet om

domæneoverdragelse og din modpart du kommer rendende og siger at I havde/har en

stiltiende aftale om domæneoverdragelse.

Så hedder det i værste fald retssag - i bedste fald et fornuftigt forlig mellem jer.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)