Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo/Reklame beskyttelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søndre Strømfjord
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Onlineauktionen.dk Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået produceret en vareprøve med et kendt logo på for at kunne sælge ideen til virksomheden selv. Nu truer de med advokat bål og brænd, fordi vi har gjort det uden deres tilladelse. Jeg kontaktede selv virksomheden EFTER prøverne var produceret for at vise dem ideen in-hand og ideen faldt i god jord hos marketingchefen. Nu er situationen vendt 180 grader og skal nu til at finde en advokat som "tør" tage sagen.

Spørgsmålet går på, hvor kan man finde ud af om virksomheden overhovedet har reklame/logo beskyttelse på deres logo og i så fald, skal de ikke vise det på logo'et vha. R eller Trademark?

//Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

varemærkeret kan stiftes ved registrering eller ved brug og hvis virksomheden har været på markedet så lang tid at du/dine samarbejdspartnere bruger virksomhedens logo som grafik/teksteksempel HAR den varemærkeret.

Det er helt afgørende om din version af kontaktforløbet med virksomheden og dens marketingschef er i harmoni med deres opfattelse og det du skriver indicerer at de har en oplevelse af at du har handlet uredeligt.

Det er du den første og bedste til at afgøre.

Fra Søndre Strømfjord
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Onlineauktionen.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for fint svar. Det er nok dem der har "varemærket" så da de har været på markedet længe men havde fornemmelsen af at det skulle "skiltes" på deres logo i form a R eller TM. Det er så ikke tilfældet her.

Ærgerligt men så må vi videre med ide 271 istedet for ;)

//Martin

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Sikken en flok spassere.
Marketingschefen lader til at være en fornuftig mand
og reaktionen savner proportioner, da du ikke har offentligtgjort dit produkt.
Og de har ikke noget at komme efter da du ikke har påført dem nogen skade..
og det lyder til den interne kommunikation i den virksomhed ikke fungere særligt godt.
For så skulle marketingschefen sagt til dig att du omgående ska destruere vareprøven.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)