Jeg har fået produceret en vareprøve med et kendt logo på for at kunne sælge ideen til virksomheden selv. Nu truer de med advokat bål og brænd, fordi vi har gjort det uden deres tilladelse. Jeg kontaktede selv virksomheden EFTER prøverne var produceret for at vise dem ideen in-hand og ideen faldt i god jord hos marketingchefen. Nu er situationen vendt 180 grader og skal nu til at finde en advokat som "tør" tage sagen. Spørgsmålet går på, hvor kan man finde ud af om virksomheden overhovedet har reklame/logo beskyttelse på deres logo og i så fald, skal de ikke vise det på logo'et vha. R eller Trademark? //Martin |
Hej Martin
varemærkeret kan stiftes ved registrering eller ved brug og hvis virksomheden har været på markedet så lang tid at du/dine samarbejdspartnere bruger virksomhedens logo som grafik/teksteksempel HAR den varemærkeret.
Det er helt afgørende om din version af kontaktforløbet med virksomheden og dens marketingschef er i harmoni med deres opfattelse og det du skriver indicerer at de har en oplevelse af at du har handlet uredeligt.
Det er du den første og bedste til at afgøre.