Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til brugt-bilhandel.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop startet en lille firma i midtjylland, som jeg kalder bil-shopper.dk, hvor jeg vil hjælpe andre med at købe deres brugte bil. Tanken er, at de som kontakter mig, får hjælp og vejledning til den store investering et bilkøb vil være for de fleste af os. Jeg hjælper med at finde frem til den model kunden har brug for, så kunden ikke selv skal investere meget tid i projektet. Jeg undersøger markedet grundigt. Derved bliver det ikke bare den bil, som holder ved den nærmeste forhandler. Og jeg får bil og slutseddel grundigt gennemgået inden handlen afsluttes. Jeg tænker jeg kan tjene mit honorar hjem til kunden ved at forhandle pris og ekstraudstyr, ligesom ærgrelser ved at købe et sminket lig eller bare en dårlig bil undgås for kunden. Jeg har hørt, at andre gør det samme og at det er udbredt i udlandet. Desværre har jeg ikke haft nogle henvendelser. Jeg bruger penge på Google Adwords, men mit budget er ikke verdens største. Vred ikke hvordan min hjemmeside virker på andre. Er den kedelig eller virker den forkert? Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg får udbredt kendskabet til mit firma. Tænker at det måske mest er unge, travle familier som har brug for sådan en som mig. Se evt. min hjemmeside: Bil-shopper.dk.

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Super idè, der kommer nok en million gode råd om din web og hvordan den kan gøre bedre :) så den hopper jeg let henover.

Men det der falder i øjnene - det er alletiders koncept (som du ved bruges det meget i England) så der er givetvis et marked i dk. Køberne betaler dig for at undersøge markedet - og finde det gode tilbud/den rigtige bil til den rigtige pris - dette reducerer kundens risiko samt tidsforbrug. Meen hvad nu hvis du tager fejl (jeg vèd godt det næsten ikke er muligt ;) ..  Men hvorledes skal en køber så reagere ? - hjælper du med at forfølge sagen ? tilbagebetaler du honorar eller ? dette synes jeg du bør tage aktivt stilling til - og få indskrevet i kontrakten. ?

God vind med projektet.

MVH

Rasmus

Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for din kommentar. Selvfølgelig kan jeg også vælge en mandags-bil. Men jeg vil bruge alle mine kontakter og min erfaring på at finde en bil som er en "god bil". Køber kunden en bil, vil kunden så længe de ejer bilen kunne kontakte mig for hjælp. Får de problemer, vil jeg hjælpe om problemet er dækket ind under den 2-års reklamationsret, som man har på ethvert køb. Af samme grund vil jeg kun købe biler af forhandlere. 

MVH Jørn

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Rasmus-R:

Hej


Super idè, der kommer nok en million gode råd om din web og hvordan den kan gøre bedre :) så den hopper jeg let henover.


Men det der falder i øjnene - det er alletiders koncept (som du ved bruges det meget i England) så der er givetvis et marked i dk. Køberne betaler dig for at undersøge markedet - og finde det gode tilbud/den rigtige bil til den rigtige pris - dette reducerer kundens risiko samt tidsforbrug. Meen hvad nu hvis du tager fejl (jeg vèd godt det næsten ikke er muligt ;) ..  Men hvorledes skal en køber så reagere ? - hjælper du med at forfølge sagen ? tilbagebetaler du honorar eller ? dette synes jeg du bør tage aktivt stilling til - og få indskrevet i kontrakten. ?


God vind med projektet.


MVH


Rasmus






Hej Rasmus,

Det er ikke for at være irriterende, men helt ærligt så kan jeg ikke se det "super fede" ved ideen? - jeg tror at Danmark er et for lille land. Måske med et par tv + radio spots? Ellers virker det umiddelbart som et koncept der har lange udsigter?

- Thomas L.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)