Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det LOVLIGT at Importere bil sædebetræk fra Kina ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ven ejer en stor købmandsforretning i København og han leger for tiden med tanken om at sælge bil motorolie,batterier,bilbørster mv.

Han kunne tænke sig at selv importere bil sædebetræk fra Kina. Jeg har sammen med ham kigget på nogle levandøre i Alibaba, som sælger gode sædebetræ til fornuftige priser.

Nu tænker jeg på om det er lovligt at importere dem. Altså sædebetræk kan jo alle lave, men kan man får problemer med de sædebetrække som har mønster på ?

Mon de sædebetræk overholde nogle regler ?

Jeg håber nogen kan kaste lidt lys over det. Vi er gået helt i stå! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsat de ikke er mønsterbeskyttede = mønster ejes af andre, så er der ikke noget i vejen for det - og det må han jo undersøge så godt han kan. Han skal være importørregistret før han importerer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo næsten UMULIGT at undersøge mønstre./tegninger/tekster. ( løve, katte m.v.)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja svært - man må bla.a. sikre sig at leverandøren bekræfter skriftligt at være rettighedsindehaver og at han har den fulde ret til videresalg af mønstret og giver fuld returret for alt hvis noget viser at være beskyttet design. Er det så heller ikke noget man selv synes at genkende, må man nok bare tage chancen - det lyder ikke så farligt synes jeg med den type mønstre. Jeg ville ha været mere nervøse hvis det var gråt med en smal stribe alfa-romeo i o.l.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg får kineseren til skrive sådan et dokument, er det vel alligvel mig som kommer til står med ansvaret til sidst.

Måsker overreagere jeg med det, måske ska jeg bare importere løs :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du står med ansvaret den er klar nok. Du kan bare ikke gøre mere end at undersøge tingene så godt det nu er muligt og i alle fald vise, at du har søgt at sikre dig kineseren havde rettigheden. Så længe det ikke er noget du genkender fra en eller anden kendt - Louis Vuitton - Gucci - G&G  - eller kendter bilmærker osv med deres logo indblandet, så tror jeg faren er ret lille i dit fald.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)