Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU støtte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der nogen der ved om man kan SU støtte selv om man har en lille enkeltmandsvirksomhed ved siden af den nye uddannelse man gerne vil uddanne sig til?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - der gælder samme regler ift. indkomst, uanfægtet om man er lønmodtager (f.eks. studiejob) eller man driver egen virksomhed.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok men ved du så om SU`en evt. bliver modregnet hvis man har et mindre overskud på virksomheden?

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man sagtens. Jeg har gjort det gennem hele min uddannelse. Så længe du ikke tjener mere(overskud!) end indkomstgrænsen for din SU(http://www.su.dk/SU/BETINGELSER/MAADUTJENE/Sider/default.aspx) er der ingen problemer overhovedet.

Kommer du over den grænse, skal du til at overveje hvordan du vil løse det - jeg har brugt virksomhedsskatteordningen til at skubbe indtægt fra et år med stor indtægt til år med mindre indtægt. Hvis du når der til, vil jeg råde dig til at få en revisor til at hjælpe dig, for det er en smule mere kompliceret.

\Mikkel

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som at der er regler for hvor meget du normalt må tjene i løn ved siden af SU, så gælder præcis de samme regler for den indtægt du får igennem din egen virksomhed. Dette drejer sig dog primært for enkeltmandsvirksomheder og interessentskaber (I/S).

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det vil jeg gøre. Takker for jeres svar i tråden her.



Side 1 ud af 1 (6 indlæg)