Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når en udlandsdansker bliver syg i Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bor i Spanien på 4 måned... arbejder som autonomo og er sundhedsforsikret i min Spanske bank.

Jeg går desværre i skrænter lidt rent helbredsmæssigt, det har været en hård tid på det seneste - og er blevet lidt nervøs for et rejse til Danmark for at besøge familien - om et par dage...

Hvad sker der egentlig hvis man bliver syg under sit ophold i Danmark, hvad skal man tage forbehold for ?

Ligeledes - for de som kender til livet i Spanien lidt mere indgående, hvordan sikrer man sig helbredsmæssigt i Spanien/Katalonien.

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg gå på facebook, søge efter gruppen "danskere i spanien" og stille spørgsmålet dér. Du kan ganske sikkert godt finde nogle, som har meninger og ideér herinde, men hvis du skal have fat i folk, som har tænkt over de samme ting, og endda måske stået i samme situation, må "danskere i hele spanien" være det rigtige sted.

I forhold til at blive syg i Danmark, så tror jeg at jeg ville prøve at ringe til kommunen, du skal befinde dig i. Som udgangspunkt vil jeg tro at du vil få gratis lægehjælp hvis du bliver syg, da du jo fortsat er dansk statsborger, men jeg er bestemt ikke sikker.