Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto i Schweiz

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bitcoin kan spores og bitcoin kan hackes. Og du betaler gebyr ;) 

Bitcoin er meget åbent og du kan se hver eneste transactions der bliver lavet. Hvorfra den kommer, hvortil den skal, hvornår den blev overført, hvornår den er bekræftet og hvor mange BTC der bliver overført. Det eneste du skal bruge er adressen ;) 

Ang. hacking af bitcoin skal det forstås på den måde at hvis en mand sidder med 60% af den samle regne kraft(som er rigtige mange computer lige nu) ville han kunne lave fake bitcoins. Men det er næsten så godt som umuligt og jo flere computer der kommer i netværket jo mindre er risikoen. Desuden ville man kunne spore de falske coins fordi de resterne 40% af netværket ikke kender dem ;) 

Alt efter hvad for en wallet du har betaler de et gebyr per handle. Normalt 0.0005 BTC eller 0.0001

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes mange på Amino dømmer for hårdt.

Bare fordi man har en bankkonto i Schweiz, betyder ikke at man er ude på ulovligheder. Bare fordi man spørger om der stadig bliver udleveret informationer ligger heller ikke op til ulovligheder.

Vi lever i en verden med konstant overvågning, staterne whatever ved for meget om os, og har for meget kontrol (Se cookie lovgivningen, det er et godt eksempel på at de vil beskytte vores privat liv, men alligevel vil de have indsigt i alt hvad vi laver).

Nu bor jeg i holland, har både dansk og hollandsk konto, jeg har jo heller ikke en dansk fordi jeg vil 'snyde' holland. Jeg kunne lige så godt have en konto i schweiz istedet for danmark, jeg ville sikkert føle mig mere 'sikker' omkring mine oplysninger, og højest sandsynligt ville det også være billigere i sidste ende.

Men hvorfor brokke sig lige over schweiz, hvorfor ikke hvilket som helst andet land?
Er det fordi at i mener, at lige så snart man er i et land hvor man ikke konstant er overvåget, at man så ligger op til ulovligheder? Hvis ja, så syntes jeg det er en meget mærkelig tankegang at have.

Folk er så skeptiske over hvad information der ligger på nettet, men i er totalt ligeglade med hvad information der ligger om jer hos staten/EU etc. Men det ender nok også på nettet en dag :)

Men for at vende tilbage til trådstarter: Jeg ved ikke om ting stadig er så hemmelige i schweiz som de var før i tiden. Men set på den anden side, utrolig mange millionære har konti i schweiz, det kan betyde at bankerne har en del flere penge at arbejde med, hvilket betyder banken kan være mere stabil, og sikker i fremtiden rent økonomisk.

Ellers kan du altid tage til Luxembourg og åbne en konto, der går de også rimelig meget op i dit 'privacy'. Skatten er godt nok 38.95% som maksimum. Ellers er der estland med ret gode fordele for virksomheder :P

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan heller ikke se noget galt i at ha bankkonto i Schweiz, men jeg synes kæden falder lidt af, når du skriver så kraftigt imod kontrol i denne forbindelse. Jeg vil mene, at banker helt generelt på tværs af landegrænser skal oplyse beløb til relevante myndigheder. 

Den mængde sort penge som ligger i lukkede lande er kæmpestor og stammer - når vi taler om sorte penge - sjovt nok penge som der ikke betales skat af, og vi taler mia og atter mia af US $. USA er vel gået forrest i at vride arm på banker der ikke vil afgive oplysninger - Østrig er vel mest under pres lige nu, kanaløerne vil nok komme med en dag. Alene på de britiske Virgin Islands skal der ligge sorte penge for omkring 1.000 mia $ - 1000 Mia $.

De schweiziske banker kom helt enkelt under det pres, at hvis de ikke udleverede skatteoplysninger, så fik de ikke lov at drive bank i USA. Samme sker nu nok for Østrig også i forhold til Europa.

Schweiziske banker er IKKE mere sikre end andre - de har haft meget alvorlige problemer, til en vis grad nok grundet de nye reguleringer der vil ha flyttet en del midler ud af dem, men i høj grad også via meget dårlig spekulation i bla.a. mellemøsten - http://www.washingtontimes.com/news/2012/nov/4/global-crisis-squeezes-swiss-banks-as-regulations-/?page=all

Jeg synes det er ret rimeligt, at også rige betaler den skat de nu engang skal, og ikke har ly for pengene i et skjul - så må man flytte til land med lavere skat og anden velfærd og andre muligheder, det er fuldt lovligt. Faktisk er skatten på både høje indkomster og på renteindkomster sat en del ned. Jeg husker at ha haft marginalskat på klart over 70% - nu taler vi 51,5% max af sidst indtjente løn krone og mindre på formue - HØJT men ikke så svimlende som tidligere

Det gavner heller ikke erhvervslivet som sådan overhovedet med skattely - ligesom det giver rig mulighed for terrorister at funde sig med sorte midler.

Jeg er enig med Lucas i, at der er intet galt i konto i Schweiz eller andre steder, så længe man loyalt opgiver det korrekt og betaler sin skat - Er det fordi man bor i landet, handler i landet, føler bankerne er mere sikre eller renten bedre, så er det bare at komme igang på lovlig vis.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Falder over denne gammel tråd og tænker.. så frem tråd starter (eksempel) har vundet i lotto og ønsker at gemme sin gevinst (betaler sin skat af gevinst). Eller han har lige solgt en genial ide. 

Er der så en forskel, fordel/ulempe, på at have konto i DK vs. Schweiz (udlandet generelt)? 

vil det give mulighed for at unddrage formueskat, hæve sociale ydelser eller anden fup. 

Er det bare noget man siger, eller skal 'man' enten være meget rig eller kriminel for at drage fordel af at have en konto i udlandet? 

http://www.mwcreation.net

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den tråd blev genoplivet fra de døde. Det er ellers superdårlig stil, men ja bidrager også lige lidt. 

Er Schweiz ikke rimelig passé hvad angår skattetænkning/undragelse? Altså har myndighederne ikke indhentet den fordel der var i at have penge og værdier i Schweiz for længst? Jeg tænker det er noget der var moderne i 70´erne og 80´erne feks, men det hul er blevet lukket for længst. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jo meget er lukket også omkring CH, men jeg tror som stadigt der ligger mange skjulte penge der. Det er nok ikke stedet man vil starte ud med hvis man har 1 mio man skal gemme - man skal nok op i andre størrelser, og nok ikke ha tjent dem i DK hvis det skal give mening

i et eller andet omfang prøve CH og Luxemburg at legalisere sagerne http://www.business.dk/global/banker-i-skattely-smider-sorte-formuer-ud men det betyder nok ikke, at der ikke forsat ligger en del skjulte formuer

vh ohn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)