Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og egen virksomhed

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Bent har naturligvis ret i ovenstående udtalelse. (han er eksperten, ikke jeg) :-)

I mit tilfælde (og formodentlig også andres) havde jeg dog ikke brug for et større overskud end det tilladte, og har efterfølgende kunne nyde godt af, de aktiver jeg i min studietid investerede i.


Havde min omsætning dengang været væsentlig større, ville jeg dog nok også være nødt til at finde en anden løsning.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent (og jer andre)

Er det stadig gældende, at man ved f.eks. et I/S kan benytte sig af virksomhedsskatteordningen, og derved undgå at betale SU tilbage?

Skal der foretages nogle ændringer/indberetninger til SKAT hvis man vil benytte virksomhedsskatteordningen, eller er det først når selvangivelsen skal ordnes, og altså når regnskabsåret er slut man beslutter sig for det ene eller andet?

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej importer,

ja, det burde stadig være gældende. Og ja, du kan godt vente med at beslutte dig til årsregnskabet er udført og skal indberettes. Men kun første gang. Dvs. når du først er igang med virksomhedsskatteordningen, så skal det indberettes hvert år.

/Tobias

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan 'slipper man så ud af' ordningen igen?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

importer:
hvordan 'slipper man så ud af' ordningen igen?

Ved at du ikke længere opfylder betingelserne for ar anvende ordningen. Eksempelvis ved at du ikke længere er selvstændig men er overgået til at være lønmodtager.....

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

importer:
hvordan 'slipper man så ud af' ordningen igen?

Ved at du ikke længere opfylder betingelserne for ar anvende ordningen. Eksempelvis ved at du ikke længere er selvstændig men er overgået til at være lønmodtager.....

Ja, eller ved at du beder din revisor om at lave en endelig afregning, som du så kan indberette på selvangivelsen. Derefter kan du så fortsætte ved almindelig drift uden virksomhedsskatteordningen.

 

/Tobias

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal dog lige regne lidt på om det kan betale sig på sigt. Nu ved jeg ikke hvilken branche du er i, men hvis du regner med at udbetale det meste af din omsætning til dig selv lige efter du er færdig, risikerer du at skulle betale topskat og dermed alligevel aflevere en større portion.

Hvis du derimod regner med at investere pengene på den ene eller anden måde er ordningen naturligvis genial.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg holder de ca. 3.000 kr./år jeg gav for at få en revisor til at klare virksomhedsskatteordningen for mig og min partner imod hvad vi ville have mistet af SU-klip, så var regnestykket meget nemt :)

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Nu ikke for at være fræk, men hvad har det at gøre med hvad han spørger om?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)