Hallo Jeg har en presatshop 1.5 og har Analytics konto. Helt standard. Jeg bruger Adwords også helt standard. Jeg har i lang tid gerne ville koble disse ting sammen så jeg kan få et bedere overblik over hvad der sker. Men har udskudt det hele tiden fordi jeg synes at det hele virker teknisk og forvirrende. Men nu skal det være. Har i en god "Klaphat" sikker guide til at koble adwords ammen med analytics og ecommerce sporing ( hedder det vist ) ? Er der mere som jeg skal gøre med Analytics kontoen ? engelske guider ok. Og Google er min ven ja, men vil godt spørge hvad i har af gode sager om dette her I ønskes en god dag
|
Hej ganic
- I Analytics: sæt flueben i "Kun med andre Google-produkter" under 'Kontoindstillinger' (findes under 'Administrator'). Dette skal gøres for at de to konti må udveksle data.
- I AdWords: klik på menuen 'Værktøj og Analyse' og undermenuen 'Google Analytics' (den åbner nu din Analytics-konto "inde i" din AdWords-konto, så du skal lige have sikret, at du er administrator på begge konti via den samme mailadresse).
- Klik ind på 'Administrator', vælg den rette Analytics-konto og klik på undermenuen 'Datakilder'.
- Klik på "Opret link til konti"
- Vælg "Foretag automatisk tagging af mine links", vælg de(n) relevante Analytics-profil(er) i dropdown'en og klik på 'Fortsæt'
- I AdWords: klik på menuen 'Min konto' og undermenuen 'Linkede konti' og under-undermenuen 'Google Analytics'
- Fold Analytics-profilen ud (på plusserne) indtil du ser linket 'Tilføj'. Klik på det.
Tjek for en god ordens skyld at Automatisk tagging står til "Ja" (menuen 'Min konto' og undermenuen 'Præferencer').
Sidste step:
- I AdWords: klik på menuen 'Værktøj og Analyse' og undermenuen 'Konverteringer'. Konstatér at knappen 'Importer fra Google Analytics' er inaktiv og bliv meget skuffet. Der skal først lige laves nogle nye konverteringer (via din e-handelssporing) før den bliver aktiv, så prøv igen i morgen eller senere. På et tidspunkt bliver den aktiv og du kan klikke på den og konverteringsdata bliver tilgængelig i AdWords
Du kan herefter både tilføje Analytics-/konverteringsdata til dine data-kolonner og bruge AdWords' konverteringsoptimerings funktionaliteter.
Held og lykke med det!