Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics + Adwords + Prestashop ( ecommerce sporing ) - ønskes Klaphat guide til opsætning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hallo

Jeg har en presatshop 1.5 og har Analytics konto. Helt standard. Jeg bruger Adwords også helt standard. Jeg har i lang tid gerne ville koble  disse ting sammen så jeg kan få et bedere overblik over hvad der sker. Men har udskudt det hele tiden fordi jeg synes at det hele virker teknisk og forvirrende.

Men nu skal det være.

Har i en god "Klaphat" sikker guide til at koble adwords ammen med analytics og ecommerce sporing ( hedder det vist ) ? Er der mere som jeg skal gøre med Analytics kontoen ?  engelske guider ok.

Og Google er min ven ja, men vil godt spørge hvad i har af gode sager om dette her

I ønskes en god dag


Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Fra  Beruf Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ganic

- I Analytics: sæt flueben i "Kun med andre Google-produkter" under 'Kontoindstillinger' (findes under 'Administrator'). Dette skal gøres for at de to konti må udveksle data.

- I AdWords: klik på menuen 'Værktøj og Analyse' og undermenuen 'Google Analytics' (den åbner nu din Analytics-konto "inde i" din AdWords-konto, så du skal lige have sikret, at du er administrator på begge konti via den samme mailadresse).

- Klik ind på 'Administrator', vælg den rette Analytics-konto og klik på undermenuen 'Datakilder'.

- Klik på "Opret link til konti"

- Vælg "Foretag automatisk tagging af mine links", vælg de(n) relevante Analytics-profil(er) i dropdown'en og klik på 'Fortsæt'

- I AdWords: klik på menuen 'Min konto' og undermenuen 'Linkede konti' og under-undermenuen 'Google Analytics'

- Fold Analytics-profilen ud (på plusserne) indtil du ser linket 'Tilføj'. Klik på det.

Tjek for en god ordens skyld at Automatisk tagging står til "Ja" (menuen 'Min konto' og undermenuen 'Præferencer').

Sidste step:

- I AdWords: klik på menuen 'Værktøj og Analyse' og undermenuen 'Konverteringer'. Konstatér at knappen 'Importer fra Google Analytics' er inaktiv og bliv meget skuffet. Der skal først lige laves nogle nye konverteringer (via din e-handelssporing) før den bliver aktiv, så prøv igen i morgen eller senere. På et tidspunkt bliver den aktiv og du kan klikke på den og konverteringsdata bliver tilgængelig i AdWords Big Smile

Du kan herefter både tilføje Analytics-/konverteringsdata til dine data-kolonner og bruge AdWords' konverteringsoptimerings funktionaliteter.

Held og lykke med det! 

Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Sorry jeg først svare nu men påsken du ved :-)

Tak for din beskrivelse, det vil jeg prøve.

God påske

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Taaak skal du ha' det var en hel historie at komme igennem. Hvem kunne finde ud af det uden.

Beklager hijackningen her. Men så er der een der har testet at den udmærkede vejledning. Tak...

Men under Konfigurer på modulet i Prestashop står en lang lang procedure. Kan ikke gennemskue hvor der menes det skal foretages. Er det det omtrent samme som du har lavet en guide i?

Andreas Solgaard:
På et tidspunkt bliver den aktiv og du kan klikke på den og konverteringsdata bliver tilgængelig i AdWords

Jeg går så ud fra, at man nogle dage efter skal ind og se om Konvertering er blevet aktiv på Google Analytics, og så er man i gang.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Fra  Beruf Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
Men under Konfigurer på modulet i Prestashop står en lang lang procedure. Kan ikke gennemskue hvor der menes det skal foretages. Er det det omtrent samme som du har lavet en guide i?

Ovenstående guide gælder uanset, hvilket CMS/webshop du bruger. Jeg ved ikke, hvad der står i den Prestashop procedure du omtaler, så jeg kan ikke svare på om den omhandler det samme Smile

Jørgen Arvid Jacobsen:
Jeg går så ud fra, at man nogle dage efter skal ind og se om Konvertering er blevet aktiv på Google Analytics, og så er man i gang.

Når sammenknytningen er sket korrekt OG der er opsat konverteringssporing i Analytics (f.eks. i form af e-handelssporing) OG der sket konverteringer via AdWords, bliver knappen aktiv (knappen findes i AdWords under menuen Værktøj og analyse og undermenuen Konverteringer). Tjek ind med jævne mellemrum og når knappen er aktiveret klikker du på den Smile

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er lykkedes, ser det ud til. tak for vejledningen...

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)