Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra idé til produkt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg går lidt med en idé, som jeg selv synes er fantastisk. Jeg har et specifikt problem i mit eget hus i forbindelse med noget
elektronik, og jeg har ikke kunnet finde en løsning på det på nettet.

Så er det, kreativiteten går i gang, og jeg tror faktisk, jeg har fået en idé, der kan løse problemet, - et problem som jeg vil vurdere, mange andre
end mig også bør have.

Nu er det, så jeg tænker:

1: Hvis jeg gerne vil prøve idéen af, - hvor/hvordan får jeg så tegnet produktet, så jeg kan tage patent (hvis det ikke eksisterer).

2: Hvordan får jeg så efterfølgende lavet en prototype?

Mvh
Chris

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal måske lige uddybe, at det ikke er et teknisk svært produkt at producere, - det er udformningen, der er anderledes end det, jeg kan finde på markedet pt.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk meget simpelt.. Du kan søge på Google, fx. prototype, lave prototype osv., så finder du virksomheder som hjælper med dette - selvfølgelig mod betaling.

Inden da har du lavet en tegning over dit produkt, evt. i 3D og har beskrevet de forskellige funktioner. Så sætter du en patentadvokat på sagen og beder vedkommende om, at finde ud af om produktet findes og når man ved, at produktet ikke findes - ja, så kan du søge om patent.

Det kan være en utrolig lang og dyr process i forhold til patent, så du skal også overveje om det kan betale sig eller om du blot skal i gang med at få lavet produktet og så ikke være bange for kopier.

Tilføjelse: jeg så lige, at du havde skrevet at det er udformningen som er anderledes end de nuværende produkter! Hvis det er tilfældet, så kan det blive utrolig svært at få patent og du får muligvis kun patent på designet, men det er ikke særlig meget værd i dette tilfælde.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Så sætter du en patentadvokat på sagen og beder vedkommende om, at finde ud af om produktet findes og når man ved, at produktet ikke findes - ja, så kan du søge om patent.

Jeg har fundet denne side på nettet, - som vist hjælper med ovennævnte for 7.500 kr. ekskl. moms:

http://www.rettigheder.dk/index.php?action=order&grp_id=8&service_id=11

KennM:
Tilføjelse: jeg så lige, at du havde skrevet at det er udformningen som er anderledes end de nuværende produkter! Hvis det er tilfældet, så kan det blive utrolig svært at få patent og du får muligvis kun patent på designet, men det er ikke særlig meget værd i dette tilfælde.

Det er et nyt design, - men som også gør, at det aktuelle produkt bliver meget mere anvendeligt og kan anvendes på måder, det ikke kan anvendes på pt.

Ifølge ovennævnte side, så skal 3 ting være opfyldt for at man kan få patent, - og der står bl.a.

"En lille forbedring af eksisterende teknik eller en ny kombination af kendte teknologier kan dog patenteres, hvis opfindelsen giver en teknisk fordel eller virkning, som er ny og overraskende."

Mvh

Chris

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan sikkert få patent men det kommer helt sikkert an på hvilket patent du kan få - det skal jeg ikke kunne sige.. Men hvis du har dybe lommer, så er det bare med at komme i gang.

1. 3D tegning

2. Finde ud af hvilket patent du kan få og så ansøge

3. Lave prototype

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dybe lommer vil jeg ikke sige... Smile

Mit indtryk er, at det er et rimelig simpelt produkt at lave prototype af, - men det er der nok andre, der har anden mening omkring.

Men som ordsproget siger, "vov, intet vover, intet vinder"....

Mvh
Chris

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Friis Aabenhuus:

Men som ordsproget siger, "vov, intet vover, intet vinder"....

Er det din hunds ordsprog? ;) Omkring dybe lommer, så tænker jeg her på patentet.. Alt efter ansøgningen, processen med at lede efter lignende produkter og hvilke patenter du søger samt i hvilke lande, så kan det sagtens komme over 100.000 kr.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Du er velkommen til at kontakte mig, jeg har over 20års erfaring med produktudvikling/produktmodne emner mht. funktion, materialevalg, 3D- og detail tegninger osv.

Jeg har eget prototype værksted med CNC fræser, drejebænk osv. samt en BfB 3d printer.

Send gerne en NDA, men jeg behandler selvfølgelig alt materiale fortroligt.

Jeg hjælper gerne iværksættere igang og prisen er rigtig god for iværksættere.

Råd og vejledning koster ikke noget Skype-Smile

mvh.

Jørgen - Som gerne hjælper en lille opfinder igang.Yes

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Tak for svaret.

Jeg har først lige fået idéen, så jeg skal nok først lige tygge lidt på det og screene markedet lidt, inden jeg evt. vil få lavet prototype.

- i så fald bliver du den første, der hører fra mig.

Har du nogle eksempler på, hvad sådan en prototype løber op i? Som sagt er opbygningen rimelig simpel, - der er tale om en plastikkonstruktion med meget simpel elektronik i...

Mvh
Chris

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det er meget svært og give svar på priser. Det kommer lidt an på om det kan printes eller det må fræses frem osv.

Der hvor der kan gå noget tid er omkring produkt modning, så du ikke bare får en prototype der er fin her og nu, men som stemmer nogenlunde overens med den der senere skal produceres.

Det er her jeg mener at mange springer over men at have focus på DFM (Design For Manufacturability) er vigtig ellers kan du ende med en prototype som er alt for dyr og gå videre med.

Har sendt dig en PM hvor jeg uddybe lidt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)